"فلينت و هيلاري مان لورت" اساتید آمریکائی و نویسندگان کتاب "سفر به تهران"در مقاله اي تحت عنوان "انتخابات رياست جمهوري ايران آمريکايي‌هاي "به اصطلاح" کارشناس مسائل ايران را شگفت زده خواهد کرد" به ناآگاهي رسانه هاي غربي از سازوکار انتخابات در ايران و تلاش آنان براي تحريف اخبار انتخاباتي اشاره مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، نويسندگان مقاله با اذعان به اهميت و تاثيرگذاري شايان توجه انتخابات رياست جمهوري کشورمان مي افزايند "انتخابات رياست جمهوري امسال ايران رويداد سياسي مهمي است که تاثيرات قابل توجهي را بر حوزه سياست داخلي و خارجي جمهوري اسلامي ايران خواهد گذاشت و کمک خواهد کرد تا ايران به توسعه داخلي و تقويت نقش منطقه و بين المللي خود ادامه دهد. در اين ميان رسانه هاي غربي و اسرائيلي با آوردن افرادي تحت عنوان "کارشناس" مسائل ايران به برنامه هاي خبري و تحليلي خود قصد دارند تا اين گونه القا نمايند که نظام جمهوري اسلامي ايران فاقد مشروعيت مردمي است و در خطر سقوط قرار دارد (!)" 

نويسندگان مقاله با اشاره به "سياه نمايي" و اخبار دروغين رسانه هاي غربي در مورد انتخابات رياست جمهوري کشورمان مي افزايد "در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري کشورمان همچون دوره هاي پيشين رسانه هاي غربي در مورد انتخابات و اخبار مرتبط با آن مسائل "موهومي" را بيان مي کنند. آنان مدعي هستند که اختلافاتي ميان ملت و دولت ايران بوجود آمده است در حالي که اين واقعيت ندارد. انتخابات ايران در بخصوص در روزهاي پاياني و نزديک به زمان برگزاري انتخابات بشدت رقابتي است. نامزدهاي رياست جمهوري بطور يکسان به رسانه ملي دسترسي دارند. آنان براي معرفي خود و ديدگاه هايشان پيرامون موضوعات مختلف به ساخت فيلم هاي تبليغاتي پرداخته اند. هر يک از نامزدها نيز کارزار انتخاباتي خاص خود را دارند. همچنين رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران (صدا و سيما) مناظره هاي انتخاباتي را نيز براي نامزدها برگزار نموده است." 

نويسندگان مقاله با گمانه زني در مورد روند برگزاري انتخابات مي افزايند "داده ها نشان مي دهند که احتمالا انتخابات ايران به دور دوم کشيده خواهد شد." آنان همچنين با اذعان به "انقلابي" و "ولايت مدار" بودن تمامي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران مي افزايند "تمامي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران عميقا به نظام جمهوري اسلامي ايران پايبند و متعهد هستند. هر يک از نامزدها برنامه خود را براي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در عرصه داخلي و بين المللي و تضمين منافع آْن کشور در سالهاي آينده ارايه کرده اند. ايرانيان احساس مي کنند که در انتخابات رياست جمهوري اخير آن کشور فرصت تازه براي انتخاب مسير آينده پيشرفت کشورشان يافته اند. طبق پيش بيني هاي انجام شده ميزان مشارکت ايرانيان در انتخابات رياست جمهوري پيش رو حداکثري و بيش از 70 درصد خواهد بود." 

نويسندگان مقاله با اشاره به نقش کليدي "ولايت مطلقه فقيه" در ايجاد توازن و تعادل ميان جناح ها و گروههاي مختلف در کشورمان مي افزايند "سازوکار انتخابات رياست جمهوري ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران تاکنون تغيير نکرده است. از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران و در دوره حيات حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي ايران و همچنين امروز تحت سايه آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران "ولايت مطلقه فقيه" همواره سبب شده اند توازن و تعادل ميان گروهها و جريانات مختلف سياسي با ديدگاههاي مختلف نسبت به مسائل گوناگون ايجاد شود." 

"فلينت و هيلاري مان لورت" در ادامه با اشاره به نقش و جايگاه مهم "مجلس" شوراي اسلامي در کشورمان مي افزايند "مجلس شوراي اسلامي ايران اين توانايي را دارد تا در مواقع ضروري قدرت رييس جمهور را محدود سازد و بدين ترتيب به گونه توازن قواي سياسي را برقرار نمايد." 

نويسندگان مقاله در پايان با اشاره به "توهمات" کشورهاي غربي و بخصوص دولت آمريکا در قبال نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مي افزايند "با اين وجود، آمريکايي ها و ساير غربي ها هرگز نتوانسته اند ماهيت واقعي نظام جمهوري اسلامي ايران را تشخيص دهند. آنان همواره به غلط بر اين پندار بوده اند که نظام جمهوري اسلامي ايران در آستانه سقوط قرار دارد. رسانه هاي غربي نيز در اين راستا تلاش دارند تا تصويري "ترسناک" از ايران انقلابي ارايه نمايند و در راستاي اجراي پروژه "ايران هراسي" گام بردارند. در صورتي که رسانه هاي غربي ديدي صحيح نسبت به ايران داشته باشند مي توانند ماهيت سياست در ايران و خواسته دولت و ملت ايران را درک نمايند." 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار