اگر سودآوري و سرمايه اي ارز از بين برود، قطعا تخلفات ارزي هم به حداقل خواهد رسيد.

سيد محمد حسين ميرمحمدي عضو کميسيون  اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در مورد راههاي جلوگيري از تخلفات ارزي خارج کردن ارز از حالت سرمايه اي و سودآوري است و اگر ارز به گونه اي باشد که تنها نياز کساني چون توليدکنندگان، مسافرين، دانشجويان، بيماران که نيازمند ارز هستند را برطرف کند و از حالت نگهداري براي سودآوري خارج شود مي‌تواند راهي موثر براي پيشگيري از تخلفات در اين زمينه باشد.
وي يکي ديگر از راههاي جلوگيري از اين گونه تخلفات را در نظر گرفتن عوامل تهديدي و مجازاتهاي بازدارنده اعلام کرد و گفت: فراهم سازي زمينه هايي براي اينکه نقدينگي در بازار به مسيرهايي سوق پيدا کند که سرمايه گذاري مطمئني داشته باشد نيز مي تواند در جلوگيري از بروز چنين تخلفاتي موثر باشد.
ميرمحمدي در ادامه افزود: اگر عملکردهاي پولي و بانکي دولت به گونه اي باشد که مردم متوجه شوند که ارز ثبات ندارد و مسئوليت دارد و اگر حالت سودآوري و سرمايه اي آن از بين برود قطعا تخلفات ارزي هم به حداقل خواهد رسيد.
وي در پايان گفت: اگر کساني  اين تخلفات را انجام دهند بايد برخوردهاي قانوني و مجازات هاي تنبيهي برايشان در نظر گرفته شود.
برچسب ها: ارز ، سرمایه ، تخلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار