نامزد انتخابات شورای شهر مشهد گفت: شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم، مسئولان و متخصصان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری خوب و سالم، ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید احسان مصطفی‌زاده در نشستی خبری با اشاره به اینکه جوانان باید با حضور خود در شوراهای شهر حجمی از فعالیت‌ها را با تفکری جوان و اندیشه‌ای نو پیش ببرند، اظهار کرد: از مهم‌ترین انتظاراتی که از اعضای شورای اسلامی شهرها می‌توان داشت رصد مشکلات مردم، پیگیری نیازمندی‌ها و انتظارات آنان است که باید بدان توجه ویژه‌ای شود.

 

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه مشهد جزو کلان شهری است که در زمان‌های مختلف حدود 25 میلیون زائر دارد اعضای شورای شهر می‌بایست تعامل خوبی را با مسئولان و مردم داشته تا بتوانند پاسخگوی حجم بالای نیازها و انتظارات متفاوت مردم و به‌ویژه در خور کلان شهر مذهبی چون مشهد باشند.

 

مصطفی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای چهارم مشهد باید از تمام جوانب جامع و کامل باشد و با در اختیار گرفتن نیروی جوان با تفکری تازه و نو در پیشبرد اهداف و رسالت اصلی شهر پیش‌قدم باشند.

 

نامزد چهارمین دوره شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم، مسئولان و متخصصان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری خوب و سالم، ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: شورا یا همان انجمن بلدیه قدیم نهادی است که به عنوان نماد ترقی قانو‌ن‌های مردم‌سالار در جهان تشکیل می‌شود و در تمام کشورها شناخته شده است.

 

مصطفی‌زاده با تاکید براینکه شوراهای اسلامی به عنوان مردمی‌ترین نهاد اجتماعی، تاثیر بسزایی در آینده مردم دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم و شهروندان هر شهر نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند تشکیل شورای شهر به یکی از حقوق سیاسی مردم  جامه عمل می‌پوشاند.

 

لزوم جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان در شورای شهر مشهد

 

نامزد چهارمین دوره شورای شهر مشهد تاکید کرد: تاکنون در سه دوره گذشته شورای اسلامی شهر مشهد جای خالی جوانان حس شده است و با توجه به اینکه حدود یک سوم جمعیت مشهد را جوانان تشکیل می‌دهند باید به حضور آنان در این انجمن نیز توجه خاص و ویژه‌ای شود.

 

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه شورای اسلامی مشهد تاکنون سخنگو نداشته است، ادامه داد: جوانان باید در این انجمن حضور پیدا کنند و در کنار کسب تجربه از بزرگان قسمتی از فعالیت‌ها را انجام دهند.

 

مصطفی‌زاده با اشاره به اینکه این جوانان بودند که انقلاب کردند و در جنگ هشت ساله در مقابل دشمنان ایستادند اظهار کرد: جامعه باید بار دیگر به جوانان اعتماد کند و بخش‌هایی از مسئولیت‌های شهری را به آنان بسپارد.

 

نامزد چهارمین دوره شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه مشهد نیازمند اندیشه جوانان همراه با تجربه بزرگان است ،بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای شهر از 11 نفر به 25 نفر ارتقا یافته است حداقل باید حدود هشت نفر از این اعضا را جوانان تشکیل دهند.

 

برچسب ها: شوراها ، زبان ، مشترک ، مثلث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.