مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي از رفع مشكل كمبود واكسن مننژيت براي واكسينه كردن زائرين بيت الله الحرام در اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حميد رضا پورساداتي گفت: زائران بيت الله الحرام با هماهنگي لازم مي توانند به درمانگاه امام خميني (ره) جمعيت هلال احمر استان در مشهد مراجعه و مراحل انجام واكسيناسيون را طي كنند.

وي افزود : هم اكنون نماينده جمعيت هلال احمر اين استان در فرودگاه تهران مستقر است و سهميه واكسن مننژيت خراسان رضوي را دريافت مي كند تا در ارسال به موقع به مشهد تسريع گردد.

پورساداتی گفت: درمانگاه هلال احمر به صورت تمام وقت فعال است و از زائران بيت الله الحرام درخواست مي شود براي تزريق واكسن مننژيت ضمن هماهنگي با مديران كاروان هاي خود و از طريق اطلاع رساني به عمل آمده به درمانگاه مراجعه كنند تا از ازدحام جمعيت جلوگيري گردد.

وی ازدحام جمعيت طي روزهاي اخير در محل درمانگاه هلال احمر را ناشي از حضور زائرين حج تمتع اعلام كرد و افزود: زائرين حج تمتع براي تزريق واكسن مننژيت تا ماه ذي الحجه فرصت دارند و مشكلي براي آنها در اين زمينه وجود ندارد. وي از زائرين حج تمتع خواست تا اطلاع ثانوي به اين درمانگاه مراجعه نكنند و اين فرصت را به زائرين عمره بدهند.

پورساداتي گفت : از ابتداي سالجاري تاكنون به ۱۹ هزار و ۲۰۰ زائر واكسن مننژيت تزريق شده و در مجموع از تعداد ۵۰ هزار زائر عمره و تمتع حدود ۳۰ هزار نفر هنوز واكسينه نشده اند كه به مرور انجام مي شود.

وي گفت: تمهيدات لازم براي تامين واكسن مننژيت زائرين عمره و حج تمتع فراهم شده و هماهنگي و مذاكرات لازم با مراجع مربوطه انجام شده است.

وي افزود : زائرين گرامي قبل از مراجعه به درمانگاه هلال احمر در اين زمينه با مديران كاروان ها هماهنگي كنند/س 

 

برچسب ها: رفع ، مشکل ، کمبود ، واکسن ، مننژیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.