سمندر گفت: برای اعزام ردۀ سنی امید و بزرگسالان در بخش بانوان با رقابتها ی کاراته وان ترکیه هیچ تردیدی نداریم و برای محک تیم ملی این اعزام به طور قطع انجام می شود.

علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته در خصوص برنامه هایش برای بانوان به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود من، فکر نمی کنم بانوان مشکلی داشته باشند.

در ردۀ امید برنامه های زیادی داریم تا به آن قدرت لازم برسند. درحال حاضر قول نمی دهم که اعزام برون مرزی برای این رده داشته باشیم البته اگر پول دستمان برسد حتماً هم امید، هم جوانان، نوجوانان و بزرگسالان را به مسابقات برون مرزی می فرستیم، اما برای ردۀ سنی امید اردوهای ویژه ای خواهیم داشت، هم برای آقایان و هم برای بانوان. البته گاهی یک برون مرزی می رویم ولی این تورتمنت اندازه یک مسابقه داخلی خودمان ارزش ندارد فقط اسمش برون مرزی است ولی بار فنی ندارد و بچه ها آن نتیجه ای را که باید بگیرند را نمی گیرند. من بر این اعتقادم که در داخل کشور تورنمنت بگذارم هم برای آقایان و هم برای بانوان و با این کار استانها را تحریک کنم و ببینم چه در چنته دارند، در واقع خودمان، خودمان را تقویت کنیم و دیگر اینکه تیمها بیایند مقابل یکدیگر و با هم رقابت کنند، قهرمانان استانها یمان آنهایی که برای ما آشکار نیستند، مشخص شوند و از پشت پرده بیرون مي ایند. قهرمانان استانها با تیمهای ملی و تیمها دیگر استانها مسابقه بدهند تا نیروهای خوب و کار آمدی که پنهان هستند، مشخص شوند.
وی تصریح کرد:
این اتفاق باعث می شود استانها تیم خوب تشکیل دهند و این انگیزه را برای رؤسای هیئتها ایجاد می کند که تحریک شوند و نیروهای خوب استان خود را شناسایی کنند.

رئیس فدراسیون در ادامه خاطر نشان کرد: صدر در صد تمام تلاشمان این است که یک تورنمنت بین المللی برای بچه ها  بگذارم.

** ملی پوشان در کاراته وان ترکیه شرکت می کنند

ریاست جدید فدراسیون کاراته در ادامه صحبتهایش به پیکارهای کاراته وان ترکیه اشاره کرد و گفت: حضور ملی پوشان ایران اعم از بانوان و آقایان در رقابتهای کاراته وان ترکیه حتمی است، هم در ردۀ سنی امید این اعزام را داریم و هم در ردۀ سنی بزرگسالان. در این رقابتها هزینه های خوابگاه و خوراک بر عهده کشور میزبان است و دیگر هزینه ها را با کمک دوستان به لطف خدا حل می کنیم.

وی همچنین به برپایی اردوهای تیم ملی در سایر استانها اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم که یک اردو برای بانوان در استان اردبیل بر پا کنیم، با گفتگویی که با رئیس هیئت این استان داشتم از وی خواستم که 5 نفر از بانوان قدرتمند استانشان را به اردوی تیم ملی آورده تا هم خود آنها محکی بخورند و هم ملی پوشان با نیروهایی متفاوت از هم تیمی هایشان مسابقه دهند. همچنین مربیان ارشد این استان می توانند در اردوهای تیم ملی حاضر نشوند و از مربیان تیم ملی الگو برداری کرده تا در پرورش نیروهای بهتر استفاده کنند. این خود تحریک استانهاست که ترغیب و تشویق شوند که نیرو بیاورند و همین امر باعث نیرو سازی می شود.
این برنامه را برای اکثر استانها داریم تا یک موقعیت خوب برای کاراته کاهای استانها و تیم ملی باشد.

در همه ی استانهایی که می رویم برنامه مان به این ترتیب است که در دو روز آخر، یک روز کاراته کاهای برتر آن استان با تیم ملی تمرین کنند و روز آخر هم یک مسابقه بدهند تا مربیان تیم ملی به یک ارزیابی کلی در خصوص ملی پوشان برسند و نیروهاي استان هم دارای انگیزه برای فعالیتی بهتر بشوند.

وی همچنین به درخواست همکاری رؤسای هیئتها، پیشکسوتان، مربیان و داوران اشاره کرد و افزود: از این دوستان خواسته ام که با همکاری و همدلی کمک کنیم تا بار دیگر موفقیتی را که فدراسیون کاراته در سال 85 بدست آورده بود تکرار شود.

به امید خدا سال آینده سال موفقیت چشمگیر کاراته است، با مدالهای خوشرنگی که در طی مسابقات آسیایی، جهانی، کاراته وان و ... می گیریم و نیز فعالیت های خوب ورزشی و فرهنگی بر آن هستیم که جزو فدراسیونهای موفق باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مدت زیادی است که تیم کاراته بانوان به هیچ مسابقه ای اعزام نشده گفت: ما اردوهای تیم ملی را از قبل از عید آغاز کردیم و هدفمان هم شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی بود و آن مسابقه کنسل اعلام شد، با این وجود من موظف بودم که حداقل 3 ماه برگزاری اردوها را به تعویق بیاندازم ولی این کار را نکردم.

هم اکنون ادوها را برگزار می کنیم اما با فاصله. از نیمه دوم تیر اردوها فشرده می شود چون به زمان برگزاری مسابقات کاراته وان و آسیایی نزدیک می شویم، مسابقات کاراته وان شهریور، مسابقات جهانی آبان ماه و مسابقات آسیایی نیز آذرماه برگزار می شود.

بچه ها در مسابقات کاراته وان ترکیه خود را آماده می کنند برای رقابتهای جهانی و آسیایی.

در کاراته وان اکثر کشورهای اروپایی حضور دارند بنابراین تیم ملی ما در این رقابتها محک خوبی می خورد.

وی در پایان صحبتهایش اذعان داشت: کشور ما ایران است و ما برای مسابقات هر جایی نمی رویم، جایی می رویم که شایسته ما باشد.

کشورهای دیگر همطراز ما نیستند و هر جایی به درد ما نمی خورد چرا که مسابقه در کشورهایی که به لحاظ فنی در سطح ایران نیستند، در این وضعیت بد اقتصادی اتلاف هزینه است./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار