اردو نشینان از چندین انتخابی عبور کردند تا وارد تیم ملی شدند و در حال حاضر بهترینهای کاراته بانوان در خدمت تیم ملی اند.

در پی برپایی پنجمین مرحله اردوی کاراته بانوان، فریبا بداغی مربی تیم ملی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: روند تمرینات اردوها از سوی فدراسیون و با هماهنگی مربیان روتین شده است و ما هم طبق برنامه پیش می رویم.

با بچه ها در اردو هیچ مشکلی نداریم و آنها با انگیزه به اردوی آیند تمرین می کنند ولی دوست داشتیم، با توجه به تعداد اردویی که داریم، حداقل در دو مسابقه تدارکاتی تا زمان برگزاری رقابتهای آسیایی (دوبی) شرکت می کردیم.

وی تصریح کرد: گل چینی از بهترین های کاراته بانوان را در اردو داریم و آنها هم به راحتی پا به اردوها نگذاشتند بلکه از سد چندین انتخابی گذشته تا به این مرحله رسیدند.

من دیگر مربیان در انتخابی تیم ملی کوچکترین نظری نداریم و اردونشینان کاملا منصفانه به تیم ملی راه پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: با مدت زمان خوبی که در اردوها داریم روی بدنسازی بچه ها کار می کنیم و همچنین روی تکنیکهای که کمی ضعف داشتند و ما فرصتی برای اصلاح آن نداشتیم، متمرکز شده ایم.

ما با توجه به مسابقات برون مرزی که شرکت کردیم، نقاط ضعف بچه ها را شناسایی کردیم و در حال حاضر روی تکنیکهای و تاکتیکهایی کمی ضعف دارند، کار می کنیم.

بداغی در ادامه به مسابقات جهانی تیم کاراته امید اشاره کرد و گفت: مسابقات رده سنی امید را آذر ماه سال جاری در اسپانیا داریم که باید با بچه های این رده سنی زیادتر از سایر گروهها کار کنیم چرا که تیم امیدمان مسابقات برون مرزی زیادی ندیده اند و با حال و هوای رقابت های جهانی و آسیایی ، آشنایی چندانی ندارند.

با مسئول فدراسیون کاراته صحبت کرده ایم که مسابقات برون مرزی بیشتری برای این رده سنی در نظر بگیرند تا بچه ها با آمادگی لازم برسند

وی اذعان داشت: رده سنی امید در این مسابقات جهانی، برای نخستین بار است که حضور پیدا می کنند زیرا تازه مجوز حجاب را کسب کرده ایم ، بنابر این باید تلاشی مضاعف داشته باشیم تا در این رقابت ها با پوششی اسلامی خوش بدرخشیم.

البته استرس روی کادر فنی بچه ها و فدراسیونی ها زیاد است و ما با تمام توانمان هرچه در چنته داریم را عرصه کنیم تا بچه ها را به اوج آمادگی برسانیم ما به بچه ها ایمان داریم و آنها هم به همین ترکیب به ما اطمینان دارند و این رابطه دوطرفه مطمئناً باعث موفقیت است.

بر این باوریم که باز هم امسال در مسابقات آسیایی حرف های زیادی برای گفتن داریم و مجدداً شاهد درخشش تیم ملی خواهیم بود.

نکته ای که نباید فراموش شود این است که امسال کار ما سخت تر است زیرا به خاطر عملکرد نه چندان خوب تیم ملی در مسابقات چین سال 1390 سال گذشته هیچ تیمی روی ایران حساب باز نکرده بود، و پس از درخشش تیم ملی در این رقابت ها (مسابقات آسیایی ازبکستان سال 91) تمام تیم های روی ایران حساب ویژه ای باز کردند و صد درصد بچه های ما را آنالیز کرده اند و نقاط ضعف و قدرت آنها را بررسی نموده اند پس کار سختی را پیش رو داریم اما ما با تمام توان برای کسب عنوان قهرمانی آماده می شویم.

مربی تیم ملی در ادامه گفتگوها به برخی کارشکنی ها از سوی تعداد افراد فرصت طلب اشاره کرد و گفت: بسیاری از اساتید بزرگ به ما مربیان تیم ملی روحیه می دهند و انگیزه فعالیت در این عرصه را در ما دو چندان می کنند اما نقطه مقابل آن برخی از مربیان کوته فکر به جای انتقادات سازنده شروع به تخریب می کنند.

ما دست مربیان دلسوز را می بوسیم و بر این اعتقادیم که هیچ انسان و یا مربی کامل نیست، ما هم از این قاعده مثتثنی نیستیم.

از تمام عزیزانی که انتقادات سازنده ایی دارند و ما را در جهت هرچه بهتر شدن عملکردمان یاری می کنند قدردانی می کنیم.

وی در ادامه گفت: درهای تیم ملی به روی تمام منتقدین عزیز باز است می توانند با کسب اجازه از فدراسیون در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد تمرینات مربیان باشند و میزان آمادگی بازیکنان و حتی خود مربیان را از نزدیک شاهد باشند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار