دانشمندان به تازگی دریافته اند ،که می توان از گلیسیرین که مایع بی رنگ و بی بو است برای مقاصد مختلف از جمله پوست به عنوان درمان یا کاهش سوختگی، درمان خارش از گزش حشره، کاهش التهاب و کاهش کبودی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران، گلیسیرین با توان جذب رطوبت ، می تواند برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد. عمل  گلیسیرین در خصوص مو، موجب رطوبت رساندن به لایه شاخی مو برای جلوگیری از مجعدشدن مو ، خشک یا قطع شدن آن می شود. علاوه بر این، آن را به عنوان یک حالت دهنده فوق العاده برای کسانی که موهای خشک دارند معرفی می کنند.

گفتنی است، اگر افراد می خواهند یک مرطوب کننده سریع و آسان برای موهای خود داشته باشند می توانند گلیسیرین رابه موهای مرطوب با استفاده از انگشتان دست مالیده و آنگاه  آن را به مدت پنج دقیقه درهمان حالت باقی گذاشته و آنگاه با آب پاک کنند و البته مواظب باشند تا حتما چربی از سطح موها پاک گردد.

بررسی ها نشان می دهند، گلیسیرین می تواند یک  مرطوب کننده خوب برای  پوست نیز باشد و به دلیل جلوگیری از ایجاد التهاب می تواند برای رفع کبودی در کودکان و بزرگسالان بکار رود. گلیسیرین دارای خواص نرم کننده است که سبب تسکین پوست، و کمک در حفظ رطوبت آن می شود.

از گلیسیرین می توان برای  درمان بیماری های پوستی نیز استفاده کرد گلیسیرین کمک می کند تا سلول های پوست به درستی بازسازی و ترمیم شوند بویژه برای کسانی که با شرایط خاصی مانند سرطان پوست غیر ملانوم و پسوریازیس مواجه هستند تحت نظر پزشک معالج می تواند بکار رود./س
برچسب ها: کودک ، پوست ، بهداشت ، کبودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار