در آستانه برگزاری انتخابات پر اهمیت دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، عموم اقشار جامعه را به مشارکت گسترده در این دو انتخابات ملی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در آستانه برگزاری انتخابات پر اهمیت دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراهای شهر و روستا حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، عموم اقشار جامعه را به مشارکت گسترده در این دو انتخابات ملی دعوت می‌نماید.

حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با پیشینه 15 سال حضور مستمر و فعال در انتخابات دوره‌های گذشته با توجه و تاکیدی که بر حمایت همه جانبه از توان جوانان و زنان جامعه در مشارکت فعال و سازنده در عرصه انتخابات دارد ضمن فراخوان حضور هرچه پرشکوهتر همه اقشار جامعه توجه همه فعالان عرصه انتخابات را برای فراهم آوردن بستری مناسب برای حضوری پرشور و سالم به چند نکته جلب می‌نماید.

دو انتخابات با اهمیت سال 1392، در آستانه یکصدو هفتمین سالگرد انقلاب بزرگ مشروطیت در ایران برگزار می‌شود، انقلابی که به دنبال فقر و فشار اقتصادی، اجتماعی و رفاهی جامعه و بی‌کفایتی قاجاریه در از دست رفتن بیش از سه میلیون کیلومتر مربع از سرزمین‌های ایران برپا شده بود و به عنوان نخستین انقلاب دموکراتیک و آزادی خواهان آسیا در تاریخ ثبت شده است.

شوربختانه، دستیابی به اهداف بالای انقلاب مشروطه در ایران هنوز به فرجام مورد نظر نرسیده در حالی که این انقلاب در مهمترین جنبش‌های ضد استعماری جهان از جمله انقلاب‌های هندوستان و چین و ژاپن و حتی انقلاب بولشویکی روسیه تزاری به عنوان الگویی برای ظلم‌ستیزی و نخستین تمرین قانون‌مداری از نقشی تاثیرگذار برخوردار بوده است.

جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با یادآوری چگونگی شکل‌گیری نخستین نهادهای قانون‌گذاری دوره مشروطه، حرکت‌های اجتماعی، مردمی، شهری و با شرکت طبقات متعدد، جامعه را به عنوان مهمترین رمز موفقیت این نهضت قلمداد می‌نماید که امروز نیز در قالب مشارکت در انتخاب کاندیدای برتر قابل بازآفرینی خواهد بود.

حزب بر این نکته تاکید می‌کند که همانگونه که جنبش‌ها و نهضت‌های سیاسی و تاریخی بدون حضور مردم میسر نشده است در جامعه امروز نیز بسیج سیاسی توده‌ها و حضور آنان در صحنه انتخابات بازخوردی به سود جامعه بزرگ ایران خواهد داشت.

ملت ایران ملتی تاریخی است که تجربه سخت 8 ساله تحمیلی را از سر گذرانده است جنگی که در پایان آن و برخلاف روند 200 سال گذشته حتی یک وجب از خاک پاک میهن جدا نشده و دشمن متجاوز که در آغاز جنگ قرارداد مرزی رسمی و بین‌المللی 1975 الجزایر را پاره و یک طرفه بی اعتبار اعلام و به نیت شوم تسلط بر نیمه شرقی اروند رود تجزیه خوزستان از ایران و تصرف جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جنگ را آغاز کرده بود، در پایان جنگ مجبور به پذیرش مجدد قرارداد مرزی 1975 الجزایر شد.

لذا در آستانه انتخابات سرنوشت ساز  یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارم شوراهای شهر و روستا، حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی بار دیگر بر اهمیت تاریخی مشارکت حداکثری جامعه ایرانی تاکید می‌کند و میزان مشارکت در این دو انتخابات را به عنوان تابلویی از وفاداری همگانی مردم به میهن تلقی می‌کنند.

حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ضمن احترام به تمام کاندیداهای حاضر براین باور است که " محسن رضایی " با کوله باری از مطالعات تاریخی مدیریت 8 سال جنگ تحمیلی و کسب دانش آکادمیک اقتصادی به عنوان کاندیدای اصلح می تواند با برنامه های مدون خود وضعیت بغرنج معیشتی و اقتصادی جامعه ایران را بهبود ببخشد و جایگاه دیپلماتیک ایران را در جهان به اقتدار تاریخی این کشور کهن بازگرداند.

این حزب بر این نکته تاکید می‌نماید که آنچه در گام نخست ورود به عرصه انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است قانونمداری و پایبنی کنش‌گران و دست اندرکاران تبلیغاتی و رعایت دقیق اخلاق انتخاباتی است و آنچه که مورد تاکید حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد لزوم پرهیز طرفداران کاندیدای مورد نظر حزب از دامن زدن به تخریب رقیبان و ضرورت جلوگیری و خودداری از دامن زدن به تنش های انتخاباتی است.

بنابراین حزب جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در راستای تاکید بر وظیفه ملی همگانی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تاکید می‌کند و براین اعتقاد است که هرچند میزان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد به همان میزان و مرتبه نظام سیاسی حاکم بر یک کشور مقبول تر و به تبع سطح امنیت ملی و رفاه اقتصادی، اجتماعی کشور نیز ارتقا می‌یابد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار