زهرا باقرصاد کارشناس ارشد مامایی در گفتگو با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود:
آموزش بين حرفه اي، فرايندي است كه طي آن فراگيران دو يا چند حرفه علاوه بر فراگيري يك محتواي مشترك با همديگر، اطلاعاتي را از يكديگر و در باره يكديگر نيز كسب مي نمايند تا به ارتقا همكاري و كيفيت ارائه مراقبت بيانجامد تا يك موضوع را از جنبه هاي مختلف حرفه ي خود بررسي و تجربيات را باديگران به اشتراك بگذارند.
وی گفت: از جمله مزايايي كه براي كاربرد اين رويكرد مورد ادعا است، تاثير آن در درك نقش ساير اعضاي تيم سلامت است.
این کارشناس ارشد مامایی تصریح کرد: از آنجا كه يكي از مهمترين موانع همكاريهاي بين حرفه اي و كار تيمي در نظام سلامت، عدم درك مناسب ازنقش و قابليتهاي كاركنان حرفه هاي گوناگون است، لازم است نظام آموزشي در تربيت آنها موضوع فهم و درك بيشتر از نقشهاي يكديگر را بطور جدي مورد توجه قرار دهد.
باقرصاد اظهارکرد: لازم است در برنامه هاي آموزشي دانشجويان حرفه هاي سلامت از ظرفيتهاي آموزش بين حرفه اي استفاده می شود. به اين ترتيب هم به ارتقا آموزش كمك خواهد شد و هم امكان بهره برداري از هم افزايي عملكرد نيروهاي تربيت شده پس از فراغت ازتحصيل ميسر خواهد گرديد.