همزمان با آغاز ماه شعبان و در آستانه اعیاد شعبانیه، مشهد و به ویژه حرم مطهر امام رضا حال و هوای معنوی به خود گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ایجاد شور و نشاط در شهر یکی از اصول اساسی برای افزایش تعلق خاطر شهروندان به زندگی شهری است و مدیران پایتخت معنوی کشور با درک این موضوع، طی سالیان گذشته برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را به منظور ایجاد فضای متفاوت در مناسبت‌های مختلف، به‌ویژه عیدهای مذهبی انجام داده‌اند تا بتوانند همگام با گروه‌های خودجوش مردمی، فضای شهر را برای این روزهای خجسته آماده کرده و با برگزاری جشن‌های مختلف در شهر، شادی دوچندانی را در این روزها ایجاد کنند.
به همین دلیل و به منظور گرامیداشت روزهای ولادت معصومین(ع) در ماه مبارک شعبان، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای انجام شده تا مطابق زمان‌بندی صورت گرفته در مناطق، محلات، بوستان‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های شهر اجرایی شود.
عیدی‌های مذهبی، شادی شهروندان را دوچندان می‌کند
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد
گفت: بنا به سفارش معصومین(ع)، همان‌گونه که ما موظف به برپایی مراسم سوگواری در روزهای شهادت ائمه هستیم، باید شادی خود را نیز در روزهای میلاد ابراز کنیم.
حسین شادکام گفت : عیدهای شعبانیه، به‌ویژه میلاد امام زمان(عج) در بین شیعیان و دوست‌داران اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به صورتی که در این مدت گروه‌های مختلف مردمی‌ به صورت خودجوش به برگزاری جشن‌های مختلف و چراغانی محلات خود اقدام کرده اند و شور و نشاط مردم دوچندان است.
شادکام درباره برنامه‌های این روزها می‌گوید: فضاسازی‌ها و اکران‌های شهری با استفاده از تابلوهای اطلاع‌رسانی و فرصت‌های تبلیغاتی متعلق به شهرداری، در فضایی به وسعت 8هزار مترمربع و در قالب 500سازه، پیام‌های تبریک و احادیث را در شهر به نمایش گذاشت شده است./س

برچسب ها: عید ، شعبان ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.