معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل از اعزام هیئت های تجاری و بازرگانی این استان به گرجستان و ترکیه با همکاری اتاق تعاون خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سیدحامد عاملی در جلسه بررسی مشکلات و موانع صادراتی استان اردبیل اضافه کرد: این هیئت ها زمینه های حضور تولیدات استان در نمایشگاه های تفلیس گرجستان و شهرهای بورساو وان ترکیه را بررسی می کنند.

به گفته وی قرار است اواخر مردادماه اعزام هیئت های تجاری و بازرگانی استان اردبیل به تفلیس گرجستان و اعزام هیئت تجاری به بورسا و وان ترکیه صورت گیرد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به تلاش اتاق بازرگانی استان در هدف گذاری تعامل با شهرهای همسایه نظیر ایروان، باتومی، بورسا و آستاراخان یادآور شد: انتظار می رود با حضور در این بازارها بتوانیم هم تقویت توسعه تجاری و هم افزایش ظرفیت های کارآفرینی و تولید و تجارت بهتر را شاهد باشیم.

عاملی تصریح کرد: با تفاهم نمایشگاه های بین المللی اردبیل و سازمان میراث فرهنگی باید در خصوص حضور صنعت گران و هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه گرجستان جمع بندی نهایی صورت گیرد که در صورت توافق نهایی می توان در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و تولیدات صنایع دستی استان را به بهترین شکل به معرض دید و نمایش گذاشت.

وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی در احیاء گردشگری و توریسم خارجی در استان اردبیل تاکید کرد و متذکر شد: اردبیل سالانه شاهد سفر و حضور گردشگران بیشماری از کشور آذربایجان و آسیای میانه بوده که مقصد عمده آنها نیز مرکز این استان و برخی شهرهای آذری نشین است.

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل با اشاره به حضور بیش از 465 هزار مسافر و گردشگر آذری در استان اردبیل عنوان کرد: 50 درصد این مسافران با انگیزه درمانی و 50 درصد نیز با هدف طبیعت گردی وارد استان می شوند، این تعداد ظرفیتی عظیم، بی نظیر و قابل تاملی است که نباید چنین توانمندی را از دست داد.

عاملی از میراث فرهنگی استان خواست تا با فعال کردن مجموعه های راهنمای گردشگران و توریسم و ساماندهی در این زمینه در منطقه مرزی بیله سوار به عنوان دروازه ورودی استان، تلاش کنند تا این گردشگران را درست و دقیق هدف گذاری کرده و توانمندی استان در این بخش را بهتر از گذشته نشان دهند/س.

برچسب ها: اردبیل ، اعزام ، هیئت ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.