پژوهشکده it در حال حاضر 4 گروه دارد که تمام موضوعات it را تا حد امکان پوشش می دهد.

دکتر علیرضا یاری، سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات، سامانه های چند رسانه ای توسعه نرم افزار و گروه مدیریت دانش به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران گفت: چنانچه مدل توسعه فناوری اطلاعات را بررسی کنیم، مدل های مختلفی وجود دارد که it را به لایه های گوناگونی تبدیل کرده است.

وی افزود: یک لایه مربوط به Plat Form و سکوها هستند و سپس middle ware ها و بعد از لایه Application است که تلاش نمودیم در این چهار گروه تمام موضوعات it را تا حد امکان بررسی و پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سایر موضوعات را پژوهشکده های دیگر پیگیری می کنند اظهار داشت: برخی از کاربردها مانند بحث ehealth در وزارت بهداشت بحث های مربوط به تجارت الکترونیک در وزارت بازرگانی و یا بحث elearning در وزارت آموزش و پرورش مطرح می شود که وزارت علوم بیشتر از پژوهشگاه بررسی آن تمرکز دارد.

وی تصریح کرد: می توانیم به تدوین سندهای بخش مانند سند آموزش الکترونیکی که می تواند مرحله ملی یا فرابخشی کار کند کمک کنیم.

وی همچنین در خصوص ارتباط این پژوهشکده با دانشگاه ها یادآور شد: اکثر پژوهشکده هایی که در گروه سکوها بود بر عهده دانشگاه ها است و هنگامی که فراخوان داریم دانشگاه ها می توانند شرکت کنند و معمولا اساتیدی که لبه تکنولوژی حرکت می کنند در فراخوان برنده می شوند./ح
برچسب ها: سند ، فناوری ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.