بنيانگذار پايگاه اينترنتي ويکي ليکس در گفتگوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني روسيه در سفارت اکوادور در لندن گفت، به رغم فشارهاي واشنگتن بر افشاکنندگانِ اسرار محرمانه دولت آمريکا، مردم کماکان حامي افرادي که حقايق را برملا مي‌کنند خواهند بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ مجري اين شبکه ابتدا گفت، شخصي که خبر برنامه پريزوم براي جاسوسي دولت آمريکا عليه شهروندان اين کشور را برملا ساخت، با زندگي در خفا يا انزوا در مابقي عمرش روبرو است. جوليان آسانژ که هم اکنون در سفارت اکوادور در انگليس محصور شده گفت، من با اين شخص، ابراز همدردي مي‌کنم. 

آسانژ ضمن گفتگوي اختصاصي با کِوين اوئن، خبرنگار اين شبکه در لندن گفت، وزارت دادگستري آمريکا، تحقيقات خود را در اين رابطه آغاز کرده و از اينرو فشارها بر ادوارد اسنودن و خانواده‌اش آغاز شده است. مثلاً پليس آمريکا به خانه اسنودن در شهر هونولولو در ايالت هاوايي يورش برده و خانواده او را تحت فشار گذاشته است. 

آسانژ افزود، هم‌اکنون بسياري از منابع آگاه از ترس همين فشارها، از افشاي حقايق مي‌ترسند. آمريکا تلاش دارد اين مسئله را جا بياندازد که برقراري ارتباط با رسانه‌ها (در رابطه با نشت حقايق) دقيقاً به مثابه اطلاع‌رساني به دشمنان آمريکا تلقي خواهد شد و دادستانان دولتيِ آمريکا با افراد خاطي به شدت برخورد خواهند کرد، زيرا اين به منزله جاسوسي عليه آمريکا و کمک به دشمنان اين کشور است که بر اساس قوانين آمريکا، اشد مجازات، يعني اعدام، براي آن درنظر گرفته شده است. 

جوليان آسانژ در خاتمه تأکيد کرد ، اگر دولت آمريکا بتواند اين مطلب را جابياندازد، اين به منزله پايان خبرنگاري در رابطه با مسائل امنيت ملي در آمريکا خواهد بود. 


برچسب ها: آسانژ ، فشار ، اسرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار