سایتهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از برد 4 بر صفر ایران مقابل لبنان، به تمجید از تیم فوتبال ملی ایران پرداختند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فیفا درباره بازیهای روز گذشته رقابتهای مقدماتی جام جهانی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران به همراه تیم های کره جنوبی و استرالیا به عنوان قدرت‌‌های سنتی قاره کهن با شکست دادن حریفانشان در راه جام جهانی ۲۰۱۴ امیدشان را برای صعود به جام جهانی افزایش دادند.

سایت فیفا در ادامه نوشت: 4 بازی حساس دیروز انجام شد و البته پیش بینی ها درباره تیمهای برنده درست درآمد و استرالیا با بردن اردن، کره جنوبی با شکست ازبکستان و ایران با گذر از لبنان شانس خودشان را برای رسیدن به جام جهانی 2014 افزایش دادند و قدم مهم و موثری برای رسیدن به جام جهانی برزیل برداشتند.

فیفا درباره تیم ملی فوتبال ایران نوشت: ایران و لبنان یک بازی جذاب برای قاره آسیا بود و ایران پس از پیروزی یک بر صفر مقابل قطر در خانه قطر، لبنان را با 4 گل در تهران بدرقه کرد تا هواداران پرشمار این تیم در ورزشگاه آزادی برای صعود مستقیم به جام جهانی امیدوارتر باشند. ایران از دقایق ابتدایی بازی فشار زیادی را به لبنان وارد کرد و موقعیت های زیادی را از دست داد تا اینکه در دقیقه 39 محمد رضا خلعتبری بازیکن خوب ایران دروازه لبنان باز شد. رضا قوچان نژاد و جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران به ترتیب هر کدام یک و دو گل به ثمر رساندند تا ایران 4 بر صفر به پیروزی برسد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در گزارشی به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان پرداخت و آن را یک گام مهم برای رسیدن ایران به جام جهانی برزیل تلقی کرد.
این سایت در گزارشش نوشته است: ایران تیم برتر بازی با لبنان بود و شاگردان کی روش با پیروزی 4 بر صفر شانس مستقیم رسیدن ایران به جام جهانی را زنده نگاه داشتند. ایران که به دنبال چهارمین حضورش در تاریخ جام جهانی است، در جامهای جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان حضور داشته است.

برد ایران مقابل لبنان این تیم را به یک امتیازی کره جنوبی صدرنشین گروه اول رساند تا ایران در رده دوم قرار بگیرد و ازبکستان با 11 امتیاز و دو امتیاز کمتر در رده سوم قرار گیرد. همه اینها در حالی است که فقط یک هفته به پایان مرحله گروهی رقابتهای مقدماتی جام جهانی در گروه اول باقی مانده است و تیم ملی ایران سه شنبه آینده برای بازی با کره جنوبی به اولسان سفر می کنند.

ایران تیم برتر بازی با لبنانی بود که از راهیابی به جام جهانی بازمانده بود و از همان دقایق اول بازی را در دست داشت. مهاجمان ایران یعنی رضا قوچان نژاد و محمدرضا خلعتبری، چندین موقعیت خوب را از دست دادند تا درنهایت در دقیقه 39، خلعتبری دروازه لبنان را باز کند و پیش از اینکه داور سوت پایان نیمه اول را به صدا دربیاورد، ایران توسط نکونام گل دوم را به ثمر رساند. در نیمه دوم قوچان نژاد با یک دربیل خوب و پس از عبور از حسن دهر مدافع لبنان، توپ را وارد دروازه لبنان کرد. ایران تا دقیقه 86 سه بر صفر پیش بود تا در این دقیقه نکونام با یک شوت رویایی و سرکش از پشت محوطه جریمه، گل دوم خودش و گل چهارم تیم ملی ایران را وارد دروازه لبنان کند.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان گزارشش نوشت: پیروزی ایران مقابل لبنان باعث می شود تا ایران حتی با یک تساوی برای بار چهارم به جام جهانی صعود کند./زر
برچسب ها: فیفا ، ایران ، بازتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار