مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: 350 هکتار شهرک جدید تا 15 روز آینده در منطقه آزاد ارس احداث می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در جمع فعالان اقتصادی استان گفت: هم اکنون استان آذربایجان شرقی دارای پتانسیل های اقتصادی بسیار فراوانی است که در این میان منطقه آزاد ارس به دلیل همسایگی با کشورهای دیگر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشور است.

وی ادامه داد: سفر اخیر ریاست جمهوری سبب تصویب مصوبات بسیار خوبی در این استان شد که از آن جمله می توان به معافیت کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس اشاره کرد که سبب سهولت عبورو مرور در این منطقه شد.

نجفی افزود: مسئولان کشورهای همسایه همواره به قدرت اقتصادی این استان اعتراف کرده و خواستار مشارکت های بیشتر در زمینه های مختلف با این استان شده اند و به خصوص نقش کشوری همانند ترکیه در این مبادلات اقتصادی را نمی توان نادیده گرفت.

وی با اشاره به برنامه های صورت گرفته توسط منطقه آزاد ارس برای چهارمین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری گفت: ایجاد شهرک 350 هکتاری در این منطقه از جمله برنامه هایی است که به شدت مورد توجه شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی به خصوص انجمن موسیاد ترکیه قرار گرفته است و این انجمن خواستار واگذاری این شهرک برای افتتاح شرکت های اقتصادی در این منطقه شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص مشکلات این منطقه گفت: با وجود اینکه فرودگاه ارس تا آبان ماه افتتاح می شود اما تا این زمان باید فکر مناسبی برای حمل و نقل در این منطقه صورت گیرد زیرا در روزهای تعطیل هفته شاهد حجم بالای 150 هزار نفری مسافران برای ورود به این منطقه هستیم.

وی افزود: اگر مشکلات ارتباطی و حمل و نقل در این منطقه به زودی حل و فصل نشود شاهد کاهش استقبال مسافران از این منطقه خواهیم بود که این امر اقتصاد استان را مورد تهدید قرار می دهد./س

برچسب ها: احداث ، شهرک ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.