ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه آمريکا را به حمايت از فعالان مخالف و مداخله در امور داخلي کشورش متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتدپرس ،پوتين در مصاحبه با شبکه تلويزيوني آر تي خطاب به آمريکا گفت : دستگاه ديپلماسي ما  با جنبش تسخير وال استريت همکاري ندارد،‌ اما دستگاه ديپلماسي شما با  فعالان مخالف روسيه تعامل مستقيم دارد و از آنان حمايت مي کند.
وي با اشاره به حمايت وزارت خارجه آمريکا از فعالان مخالف در روسيه گفت : «فکر مي کنم اين کار درست نيست، زيرا وظيفه دستگاه ديپلماسي يک کشور بايد برقراري روابط بين دولت ها باشد و نبايد در امور داخلي آن کشورها مداخله کند.وزارت خارجه آمريکا تاکنون درباره سخنان پوتين اظهارنظر نکرده است. 
پوتين گفت :  مخالفت اگر در چارچوب قانون صورت گيرد، سودمند و قابل قبول است. همچنين اگر مردم از قوانين ناراضي هستند بايد تلاش کنند قوانين را  به  شيوه اي دموکراتيک تغيير دهند.
وي افزود وقتي معترضان قانون شکني مي کنند، دولت بايد از روش هاي قانوني براي  قانونمند کردن افراد  استفاده کند. 
رئيس جمهور روسيه گفت :  اين کاري است که هم در آمريکا و هم روسيه انجام مي شود. وقتي ما چنين کاري مي کنيم،  مورد انتقاد قرار مي گيريم ، اما وقتي آمريکا از اين روش ها استفاده مي کند، اقدامي عادي تلقي مي شود. چنين ديدگاهي دوگانه است.
پوتين با انتقاد از پيشينه تاريخي آمريکا نيز گفت مستقر شدن اروپايي ها در آمريکاي شمالي با « پاکسازي گسترده نژادي » بوميان اين منطقه همراه بود. وي همچنين به کتاب کالين پاول، وزير خارجه پيشين آمريکا اشاره کرد که در آن به مشکلات رشد جمعيت سياه پوستان در آمريکا پرداخته  است. 
علاوه بر اين، رئيس جمهور روسيه گفت استالين، رهبر شوروي سابق با اينکه ديکتاتور بود، اما مانند آمريکا در پايان جنگ جهاني دوم اقدام به بمباران اتمي نکرد. 
روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از پوتين اعلام کرد :  « ما هم اکنون استالين را بهتر از هميشه مي شناسيم. او يک ديکتاتور  بود، اما ترديد دارم اگر او  بمب اتمي در اختيار داشت، در بهار 1945 از آن عليه آلمان استفاده مي کرد. اما آمريکايي ها از بمب اتمي عليه ژاپن استفاده کردند.» 
پوتين با وجود انتقادها از آمريکا گفت واشنگتن و مسکو به علت « منافع اساسي که ما را با يکديگر متحد مي کند» در دوره هاي مهم تاريخ مدرن با هم متحد شده اند. 








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار