مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: راه اندازی سایت عزیزآباد پایانی بر جولان چندین ساله متخلفین شمال کشور خواهد بود.

اشرفی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نزدیک به 50 سال است که متخلفین عرصه ای را به صورت پراکنده در اطراف استان قم و شهرستان ری تصرف کرده بودند و با انتقال زباله های صنعتی از شمال کشور به این منطقه نسبت به دفع غیر بهداشتی و سنتی آن اقدامی کردند.

وی ادامه داد: این سودجویان در این مکان برای خود حقی ایجاد کرده بودند و این به دلیل نبود زیرساخت های مناسب در خصوص زباله های صنعتی در کشور است.

وی ادامه داد: خوشبختانه چه در دولت نهم و چه در دولت دهم این مساله به صورت جدی از سوی سازمان محیط زیست کشور مورد توجه قرار گرفت و مطالعات احداث چند سایت مدیریت زباله های صنعتی در دولت نهم انجام شد و با پیگیری های محیط زیست در حال حاضر ما دارای دو سایت در شهرستان ساوه و اصفهان هستیم.

اشرفی پور ادامه داد: در استان تهران هم از سال 85 توسط دانشگاه امیر کبیر مطالعات راه اندازی یک سایت در منطقه عزیزآباد کهریزک انجام شد و این مرکز به عنوان سایت مدیریت زباله های صنعتی استان تهران مشخص شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: با راه اندازی این سایت زباله های صنعتی به این منطقه منتقل می شوند که علاوه بر این که زباله ها به صورت کاملاً بهداشتی امحاء می شود فرصتی هم ایجاد می شود برای اشتغال زایی و تولید. چرا که زباله های صنعتی قابلیت بازیافت را دارند.

اشرفی پور با بیان این مطلب که این طرح یک طرح کاملاً کارشناسی شده است اذعان داشت: بر روی احداث و جانمایی این سایت در کارگروه شورای سلامت ، مدیریت پسماند با حضور مسئولین استانداری مطالعه شده و فاصله این مرکز از مناطق مسکونی نیز کاملاً رعایت شده است.

وی ادامه داد: این سایت با 70 هکتار زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی استان اختصاص داده شده همچنین از سوی دفتر فنی استانداری فراخوان داده شد تا این که قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان سرمایه گذار مشخص و عملیات اجرایی در شرف انجام است.

اشرفی پور با اشاره به تولید سالانه 450 هزار تن زباله صنعتی در استان تهران تصریح کرد: از مجموع زباله های صنعتی تولیدی 150 هزار تن زباله های ویژه صنعتی است که حتماً باید در سایت های ویژه که از فناوری های روز برای امحاء استفاده می کنند مدیریت شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: راه اندازی این سایت این امکان را فراهم می کند که تولید کنندگان بر اساس قانون خود باید نسبت به امحاء زباله ها اقدام کنند و از تخلف سودجویان جلوگیری می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار