هندوانه میوه ای شیرین و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می شود بلكه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد كه برای ما نا شناخته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، هندوانه منبع غنی ویتامین( A به شكل بتاكاروتن ) و ویتامینC می باشد. این میوه پرفایده التهاباتی را كه در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.

همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اكسیدان كاروتنوئیدی بنام لیكوپن می باشد. لیكوپن یك رنگدانه شیمیایی است كه باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اكسیدانی قوی دارد. این آنتی اكسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیكال های آزاد را خنثی می كند.

هندوانه دارای آب فراوان و انرژی كمی است در نتیجه نسبت به سایر میوه ها ، مواد مغذی بیشتری در هر كالری دارد كه نشان دهنده اثرات مفید آن در بهبود سلامتی بدن است.

یك لیوان هندوانه 20درصد نیاز روزانه به ویتامینC و 14 در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می كند.

هندوانه مدر است و به پائين آوردن فشار خون ، تقويت کننده معده ،پوست سفيد داخل هندوانه براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است و مغز تخمه هندوانه كرم هاي معده و روده را از بين مي برد.

هندوانه براي ورم مثانه مفيد است و بدن را تازه و شاداب مي كند ، براي اشخاص گرم مزاج بسيار خوب است ،آب هندوانه مخلوط با سكنجبين علاج كننده يرقان و دفع كننده سنگ كليه است و هندوانه را با شير خشت برای برطرف كردن تب و اخلاط بدن موثر است و خوردن آن با تمبر هندي براي رفع خارش بدن مفید است.

براي خنك كردن بدن در روزهاي گرم تابستان هندوانه را با شكر بخوريد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.