كاهش هزينه هاي اجرايي در مقايسه با روكش آسفالت، جلوگيري از تخريب محيط زيست به دليل نياز كمتر به مصالح،جلوگيري از هدر رفت منابع نفتي كشور، مشكلات كمتر جهت هدايت ترافيك و بالا بودن سرعت كار و ... از مزاياي طرح اسفالت گرم است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان فارس،  هوشنگ عشايري در اين بازديد چند ساعته با اشاره به اهميت اين طرح افزود: بازيافت آسفالت گرم عملياتي است كه طي آن آسفالت برداشت شده از روسازي موجود يا بدون مصالح غير آسفالتي، به شرح ضخامت تعيين شده در نقشه هاي اجرائي و مطابق دستورات دستگاه نظارت، بعد از شكستن و خردشدن و دانه بندي، و اختلاط با مواد قيري و يا تركيبات جوان توليد و در سطح راه پخش و كوبيده مي شود.

قائم مقام وزير در استان فارس خاطرنشان ساخت: كاهش هزينه هاي اجرايي در مقايسه با روكش آسفالت، جلوگيري از تخريب محيط زيست به دليل نياز كمتر به مصالح،جلوگيري از هدر رفت منابع نفتي كشور، مشكلات كمتر جهت هدايت ترافيك و بالا بودن سرعت كار و ... از مزاياي اين طرح است.

عشايري ادامه داد: در اين روش بازيافت درجا كليه عمليات بازيابي گرم به صورت درجا (در محل مصرف) انجام و در سطح راه پخش و متراكم مي شود.

وي يادآور ساخت: در عمليات بازيافت گرم به روش درجا مزاياي زياد ديگري وجود دارد كه از جمله آن مي توان به حفظ منابع طبيعي ناشي از مصرف بخش عمده اي از مصالح سنگي و مواد قيري روسازي قديمي در بازيافت گرم كارخانه اي و يا كليه اين مصالح،افزايش مقاومت روسازي بدون تغيير و يا تغيير جزئي در ضخامت روسازي، اصلاح آسيب ديدگي هاي سطحي شامل قيرزدگي، پديده جدا شدن سنگ دانه ها از رويه آسفالتي، شيار افتادگي، ناهمواري ها و تغيير شكل ها، كاهش توليد ضايعات و مواد زائد و عدم نيار به محل تخليه براي اين مواد، صرفه جويي در هزينه و انرژي و افزايش سرعت اجراي عمليات و... اشاره كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اسفالت ، گرم ، مواصلاتی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار