قانونگذارن آمريكا از جلسه توجيهي سازمان امنيت ملي اين كشور درخصوص رسوايي اخير ابراز نارضايتي نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تي وي،‌ قانونگزارن آمريكايي با اعلام نارضايتي از جلسه توجيهي بيان داشتند كه هيچ پاسخي از سوي مقامات ارشد وزرات دادگستري، سازمان امنيت ملي، و اداره فدرال تحقيق و تفحص در ارتباط با نقض حريم افراد دريافت نكردند.

 روزنامه "هيل" مي نويسد "اليجاه كامينگ" دموكرات ارشد "كميته نظارت و اصلاحات دولت" بيان داشته :" اكثر اعضاي حاضر در جلسه به نظر تا حدودي نگران بودند".

هفته گذشته يكي از پيمانكاران سابق سازمان امنيت ملي طي مصاحبه اي با روزنامه "گاردين" و "واشنگتن پست" از برنامه نظارتي اطلاعات تلفن همراه مردم و كاربران اينترنتي پرده برداشت.

دولت آمريكا مدعي است كه تمام اعضاي كنگره را درباره برنامه نظارتي توجيه نموده اما در اين ميان "بيلي لانگ"‌ منتقد سر سخت اين ادعا است.

پس از جلسه روز سه شنبه "لانگ" با ابراز اينكه  از ميزان بهت و حيرت آنان كاسته شده اما وي  درباره اين موضوع "بسيار نگران"‌است و گفت:"‌سوالات بسياري در ذهنمان است كه بايد پاسخي برايشان بيابيم و به نتيجه اي مناسب برسيم".

با توجه به اين گزارش قانونگزاران بيان داشتند كه توجيه كنندگان از گفتگو راجع به تحقيقات اطلاعاتي در اختيار آنان قرار ندادند. اين جلسه اولين گام آنان در رسيدگي هاي كنگره به برنامه هاي دولت بوده است.

وزارت دادگستري تحقيقات قضايي را راجع به برنامه هاي نظارتي دولت آغاز نموده اند.

"اسنودن" هم اكنون در هتلي در "هنگ كنگ" به سر مي برد. دولت روسيه براي اهداي پناهندگي به وي اعلام آمادگي كرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار