رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح 424 پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی در کارگروه کشاورزی استان، با اشاره به افتتاح 424 پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی استان، اظهارداشت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 171 هزار و 24 میلیون ریال به بهره برداری می رسند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 157 پروژه مربوط به بخش آب و خاک، 105 پروژه امور دام، 12 پروژه امور عشایری، 83 پروژه باغبانی، دو پروژه ترویج، سه پروژه تعاون روستایی، دو پروژه حفظ نباتات، دو پروژه دامپزشکی، 31 پروژه شیلات ، دو پروژه صنایع، هفت پروژه مکانیزاسیون و 19 پروژه مربوط به بخش منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها شش هزار و 372 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند، افزود: این تعداد پروژه زمینه اشتغال 156 فرصت شغلی به طور مستقیم را در استان ایجاد کرده است.

هادربادی با بیان اینکه بیشترین پروژه های اجرا شده به شهرستان فردوس با 113 پروژه اختصاص دارد، افزود: این طرح ها با اعتبار 40 هزار و 109 میلیون ریال در این شهرستان اجرا شده است.

وی تعداد پروژه های کشاورزی شهرستان بیرجند را 38 پروژه برشمرد و بیان کرد: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر 14 هزار و 752 میلیون ریال هزینه شده است.

هادربادی ادامه داد: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال 11 نفر فراهم شده است.

به گفته وی 47 پروژه شاخص در هفته جهاد کشاورزی به صورت نمادین به بهره برداری می رسد.

هادربادی همچنین از معرفی 13 هزار و 339 طرح اشتغالزای کشاورزی به بانک های عامل استان خبر داد و گفت: این طرح ها به ارزش 362 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 89.2 طرح در مرحله عقد قرار داد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۸ طرح زیریک میلیارد تومان است، گفت: این طرح ها به بانک کشاورزی به مبلغ 239.7 میلیارد تومان معرفی شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.