احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان در مسابقات سریع قهرمان جهان نتوانست جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص دهد.

 کاظم مرتضوی کارشناس شطرنج کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: احسان قائم مقامی در مسابقات جهانی خانتی مانسیسک روسیه در دو بخش سریع و برق آسا شرکت کرده و ی در رقابت های برق آسا توانست 50 درصد امتیازات را به دست آورد ولی در پیکارهای سریع نتایج خوبی کسب نکرد.

 وی یاد آور شد: در جدول اولیه مسابقات احسان قائم مقامی در رتبه 45 قرار داشت به نظر من در پایان این مسابقات وی افت چندانی نداشت.

ناظر فدراسیون شطرنج در کمیته ملی المپیک در ادامه اظهار داشت: به نظر من نتایج "احسان قائم مقامی" در مسابقات اخیر در حد آمادگی و درجه بین الملیش است ولی متاسفانه توقعات وی از خودش بسیار بالاست.

مرتضوی گفت: احسان با ریتینگ 2560 در مسابقاتی که تمامی شرکت کنندگان آن جزو بهترین های جهان در دوره های مختلف،  حضور پیدا کرده است نباید از این ملی پوش بزرگ توقع کسب نتیجه را در این رقابت های حساس و سنگین کرد.

 وی تصریح کرد: به طور کلی مبنای آنالیز عملکرد شطرنج بازان در مسابقاتی خاص، ریتینگ و درجه بین المللی آنهاست کارشناسان و افرادی که نتایج مسابقات را دنبال می کنند. بر اساس درجه بین المللی هر شطرنجباز باید استدلال کنند در حال حاضر جایگاه شطرنج ایران در رده های شش الی هفتم آسیا است اگر در یک دوره ای از مسابقات قهرمانی آسیا تیم به مقام چهارمی دست پیدا کند این مساله به معنای شاهکار در شطرنج ایران است./آق


برچسب ها: احسان ، قائم ، مقامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار