تاکنون آمار دقیق و قطعی افراد مبتلا به ام اس مشخص نشده است، اما بر طبق برآوردهای آمار کنونی مبتلایان به این بیماری در کشور، حدود 64 تا 66 هزار نفر است.

سعید ترابیان زاده، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: علایم بیماری ام اس به ویژه در ابتدای بیماری شامل اختلالات حسی و حرکتی، ضعف یا ناهماهنگی اندام های بدن و اختلالات بینایی است.

وی گفت: در صورتیکه اختلالات و مشکلات فوق به موقع تشخیص داده شده و فرد مبتلا تحت درمان قرار گیرد، بیماران ام اس به میزان قابل ملاحظه ای تحت کنترل در خواهد آمد.

 ترابیان زاده با اشاره به افزایش نگران کننده موارد ام اس در سالهای اخیر، تصریح کرد: شیوع این بیماری در زنان و جوانان بیشتر بوده و امروزه شاهد هستیم که قسمت عمده ای از مبتلایان به ام اس در سنین محدود 20 تا 30 سالکی هستند.

وی با اشاره به آمارهای  منتشر شده در خصوص تعداد مبتلایان به ام اس در کشور، تاکید کرد: تاکنون آمار دقیق و قطعی افراد مبتلا به ام اس مشخص نشده است، اما بر طبق برآوردها آمار کنونی مبتلایان به این بیماری در کشور، حدود 64 تا 66 هزار نفر است.

 ترابیان زاده گفت: هر چند که شیوع ام اس در ایران در مقایسه با اغلب کشورهای جهان کمتر است، اما باید افزایش موارد این بیماری به ویژه در بین جوانان کشورمان باشیم./ح
برچسب ها: ام اس ، مغز ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار