هم اکنون اغلب سرورهای موجود در کشور لینوکس یا ویندوز هستند که هیچ کدام پشتیبانی مجاز در کشور نداشته و وجود سیستم عامل زمین فرصت خوبی برای بدست گيري بازار است.

دکتر علیرضا یاری، سرپرست پژوهشکده it پژوهشگاه فضای مجازی در خصوص قابلیت های سیستم عامل زمین به خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران گفت: شاخص ترین پروژه ای که طی چند سال اخیر انجام شده  سیستم  عامل زمین است که سعی کردیم سمت سرورها را که نیاز به سیستم عامل امن دارد هدف قرار دهیم.

وی افزود: طی سال های گذشته بر روی دسکتاپ تمرکز شده بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت اما سمت سرور از بعد امنیتی و بومی بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه سیستم عامل زمین سمت سرور را بومی کرده و دو جا به صورت پایلوت اجرا شده و در حال استفاده است اذعان  داشت: به نظر می رسد زمین رقبای زیادی دارد ولی چون در کشور حضور ندارند مانند microsoft می توانیم با حمایت از آن فرصت توسعه رسمی این سیستم عامل بومی را برای گسترش در بازار فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قصد داریم شرکت هایی را برای پشتیبانی زمین شکل دهیم زیرا اگر این شرکت ها انگیزه تجاری داشته باشند سعی می کنند سیستم عامل زمین را بفروشند و خود نیز با پشتیبانی از آن بازار خود را پیدا کنند./ح
برچسب ها: سرور ، سیستم عامل ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار