دولت فرانسه از تمایل خود برای خرید هواپیماهای بدون خلبان از امریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ژان-ایو لو دریان" وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد این کشور تمایل دارد دوازده فروند هواپیمای بدون خلبان امریکایی از نوع "ریپر"، به ارزش 670 میلیون یورو خریداری کند.

"لو دریان" خاطر نشان کرد در نخستین مرحله از خرید این هواپیماها، فرانسه می خواهد دو فروند هواپیمای ریپر خریداری کند تا نیازهای ضروری خود را به ویژه در عملیات کشور مالی و منطقه ساحل افریقا برطرف کند. پاریس تصمیم دارد پیش از پایان سال 2013 این دو هواپیما را از امریکا تحویل بگیرد.

وزیر دفاع فرانسه، در گفت و گویی مطبوعاتی گفت: ما سرگرم مذاکره برای دستیابی به توافق با امریکایی‌ها هستیم تا دو فروند هواپیمای بدون سرنشین تجسسی "ریپر" به منظور اجرای عملیات در منطقه ساحل افریقا تحویل بگیریم. 

بر این اساس، پاریس همچنین به دنبال آن است تا به منظور اجرای عملیات هوایی خود در آسمان فرانسه و سایر مناطق اروپا، 10 فروند دیگر از این نوع هواپیماها بخرد. این 10 فروند باید منطبق با معیارهای صنعتی اروپا باشد.

نهایی شدن قرارداد این گونه هواپیماها نیازمند موافقت کنگره امریکاست چرا که فروش هواپیماهای بدون خلبان مستلزم فاش ساختن کدهای مرجع به فرانسوی هاست.

به گفته لو دریان، وزارت دفاع امریکا - پنتاگون - موافقت خود را با فروش هواپیماهای ریپر به پاریس اعلام کرده است.

این مقام فرانسوی در عین حال تصریح کرد در صورتی که کنگره امریکا با این اقدام مخالفت کند، پاریس مجبور خواهد بود به نمونه ای اسرائیلی بسنده کند.

هزینه ای که فرانسه بابت خرید 12 فروند هواپیمای بدون خلبان، خواهد پرداخت، 670 میلیون یورو برآورد شده است. این رقم شامل مبلغ هواپیماها و هزینه انطباق سازی آنها با نیازهای فرانسه می شود. مدت تحویل 10 هواپیمای بعدی بین سالهای 2014 تا 2019 پیش بینی شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار