چهاردهمين روز اعتراضات در ترکيه/شليک گاز اشک‌آور و استفاده از خودروهاي آب پاش/یورش بولدوزرها به میدان تقسیم/ زخمی شدن حداقل 18 معترض در استانبول

صدها تن از نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه سه شنبه شب برای پراکنده کردن بیش از 10 هزار تن از معترضان که در میدان تقسیم استانبول تجمع کرده بودند، گاز اشک آور شلیک و از خودروهای آب پاش استفاده کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، یک شاهد عینی در توضیح این خبر گفت بیش از 10 هزار نفر در میدان تقسیم تجمع کرده بودند تا حمایت خود را از معترضان پارک گزی به نمایش بگذارند. با وجودی که پلیس به شلیک گاز اشک آور و پاشیدن آب به تظاهرکنندگان اقدام ورزید ، معترضان با سنگ به نیروهای پلیس حمله ور شدند.

براساس اعلام رسانه های داخلی ترکیه، در این درگیری ها 18 تظاهرکننده زخمی و برخی دیگر بازداشت شدند.

اندکی پس از مداخله پلیس و رویارویی با معترضان، "حسین اونی موتلو" استاندار استانبول در صفحه شبکه اجتماعی خود اعلام کرد "گروههای حاشیه ای" به یک پاسگاه پلیس که در مقابل مرکز فرهنگی آتاتورک نزدیک میدان تقسیم واقع شده است، حمله کرده اند. 

موتلو گفت: من از شهروندان حاضر در این مکان درخواست کردم خودشان را از این گروه ها جدا کرده و این میدان را ترک کنند. نکته مهم این است که این اقدام برای امنیت تک تک افراد صورت می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار