كانديدای مستقل دوره چهارم انتخابات شوراي شهر تهران با اشاره به معضلات متعددي كه كلان شهر تهران با آن دست به گريبان است، برنامه‌هاي خود در راستاي اولويت قرار دادن بحث محيط زيست در چهارمين دوره شوراي شهر را تشريح كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، عباس مزروعی‌سبدانی با بيان اين كه حفظ محيط زيست يكي از پارامترهاي مهم حقوق شهروندي در كشورهاي توسعه يافته است، تصريح كرد:اين مهم در كلان شهري مانند تهران به  يك معضل تبديل شده است.چرا كه هم از بعد سلامت اقتصادي و سلامت رواني  تهراني‌ها خواسته يا ناخواسته با آن درگير هستند و اولويت اول بنده در صورت ورود به شوراي شهر اهتمام جدي بر اين مسئله است.

وي كاهش هزينه‌هاي درماني،افزايش طول عمر،سلامت رواني،كاهش هزينه‌هاي دارويي و.. را از جمله مزاياي توجه به اين معضل ذكر كردو افزود: در همين راستا تلاش مي‌كنم كه با تعامل مستمر با ساير نمايندگان شورای شهر تهران تمهيدات لازم براي  تشكيل فراکسیون محیط زیست را فراهم كنم.

کاندیدای شورای شهر تهران با اشاره به ورود ریزگردها به پایتخت اظهار کرد: وضعیت ورود ریزگردها در تهران در روزهای آینده بدتر می‌شود این در حالیست که مسئولان محیط زیست کشور در زمینه ریزگردها تاكنون اقدام موثري صورت نداده  واین در حالی است که ریزگردها جان مردم تهران را به خطر انداخته است و شهروندان را دچار صدمه می‌کند.مزروعي ادامه داد: البته شورای شهر نمی‌تواند در زمینه ورود ریزگردها به تهران کار اجرایی انجام دهد ولی می‌تواند پیگیری و حساسیت‌زایی کند چرا که متاسفانه مسئولان نمی‌دانند آلودگ هوا و ریزگردها چقدر بر سلامت فرزندان این شهر اعم از فقیر و غنی تاثیر منفی می‌گذارد.

*الزام به استفاده از متخصصان و نخبگان در مدیریت شهری

اين کارشناس حقوقی با تاكيد بر ضرورت توجه مسؤولان به بهره‌گیری از تجارب و تخصص کارشناسان خبره برای توسعه خدمات شهری و رفع مشکلات و معضلات پایتخت ،گفت: توسعه شهر و رفع مشکلات آن در گرو استفاده از مشاوره و ایده کارشناسان زبده است تا بتوان با خرد جمعی بر مشکلات فائق آمد.عباس مزروعی‌سبدانی دفاع از حقوق شهروندان را وظیفه مدیران شهری عنوان کرد و افزود: پارلمان شهری به عنوان نمایندگان مردم باید نسبت به خدمات‌دهی مناسب و سرویس‌رسانی مطلوب رضایت شهروندان را به خوبی جلب کنند.

این کارشناس حقوقی که کاندیدای مستقل دور چهارم شورای شهر تهران است، افزود: حفظ محیط‌زیست و توسعه بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی درست و اصولی است چرا که شهرداری‌ها به عنوان سازمان خدماتی درآمدزا که از ردیف بودجه‌ای دولت نیز برخوردارند می‌توانند با اقدامات لازم مشکلات شهر را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکل ترافیک سرسام‌آور و هوای آلوده تهران و برخی نواقص فرهنگی در کنار کمبود سرانه فضای سبز این شهر باید مدنظر مدیران و مسؤولان در شورای شهر قرار گیرد، افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی و تخریب محیط‌زیست بر سلامت روانی و جسمانی شهروندان تاثیر منفی می‌گذارد که پارلمان شهری باید رفع این معضلات و مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهد.ا

ین کارشناس به شفاف‌سازی هزینه‌ها و توزیع عادلانه درآمد شهرداری‌ها متناسب با ارائه خدمات به شهروندان تاکید کرد و افزود: مدیران شهری باید ماهانه با ارائه گزارش‌های لازم هزینه و درآمدهای خود را به مردم اعلام و آنها را از چگونگی فعالیت‌های خود آگاه کنند تا اعتماد عمومی به آنها جلب شود.

مزروعی اظهار داشت: کلانشهر تهران اکنون نیازمند تحول ساختاری است چرا که تهران نماد ایران کوچک است و از هر حیث باید نسبت به رفع مشکلات آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار