سعید جلیلی با اشاره به اینکه قوانین مجلس شورای اسلامی فصل‌الخطاب است افزود: دولت باید به مجلس در نوشتن قانون کمک کند بنابراین باید گفت که دولت باید به خدمت مجلس درآید تا قوانین خوبی تدوین شود.

 به گزارش خبرنگار اجزاب باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی با حضور در برنامه "به انتخاب شما" ضمن تشریح برنامه‌هایش در دولت یازدهم در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که جوانان در برنامه‌ها و سیاست‌های شما چه جایگاهی دارند گفت: شعار انتخاباتی من آزاد کردن ظرفیت‌ها است به گونه‌ای معتقدم دولت با توجه امکانات و اختیاراتی که دارد باید اجازه آزاد سازی ظرفیت‌های کشور را بدهد.
 
وی با اشاره به وجود فرصت‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های عظیم دیگر کشور افزود: یکی از ظرفیت‌های کشور نیروی جوان است که باید به این قشر از جامعه بهای زیادی داده شود .

این کاندیدای رئیس جمهور با اشاره به انرژی و استعداد جوانان در حوزه‌های مختلف خاطر نشان ساخت: باید از استعداد و انرژی جوانان به بهترین شکل استفاده کنیم.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: باید از استعدادها و ظرفیت‌های کشور به شکل حداکثری استفاده کنیم.
 
جلیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نظرتان در خصوص تعامل قوا چیست اظهار داشت: اگر بخواهیم در کشور به پیشرفتی دست یابیم این امر به صورت فردی ممکن نیست.
 
وی با اشاره به این که اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید تمامی اقشار کشور ناجی شود گفت: برای پیشرفت کشور باید نیروی حداکثری داشته باشیم بنابراین باید تمام قوا، نهاد و سایر دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که باید در کارها آهنگ واحدی داشته باشیم گفت: هر سه قوه کشور نقش بسزایی در پیشرفت و اعتلای کشور بر عهده دارند به طوری که هیچ یک از آن‌ها را نمی‌توان از دیگری تفکیک کرد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه قوانین مجلس، شورای اسلامی فصل‌الخطاب است افزود: دولت باید به مجلس در نوشتن قانون کمک کند بنابراین باید گفت که دولت باید به خدمت مجلس درآید تا قوانین خوبی تدوین شود.
 
جلیلی تصریح کرد: در کشور قوانین خوبی وجود دارد اما متاسفانه برخی از آن ها به خوبی در کشور محقق نشده است.
 
وی با تاکید بر این که رئیس جمهور باید به اجرای دقیق قوانین در کشور بپردازد اظهار داشت: نباید قوانین به شکل معطل در کشور باقی بمانند.
 
وی افزود: مهم ترین همکاری دولت با قوه قضاییه در این است که قبل از این که این قوه در موضوعی مدعی شود خود دولت ابتدا حرکت کرده باشد.
 
جلیلی با بیان این که وظایف هر سه قوه در قانون به خوبی تعریف و مشخص شده است اظهار داشت: باید هر سه قوه در مسیر تکامل و پیشرفت کشور قدم بردارند.
 
این کاندیدای ریاست جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که رئیس جمهور پس از مقام معظم رهبری دومین مقام رسمی کشور است آیا می تواند در میان سایر قوا دارای مصونیت باشد. وظایف و حدود اختیارات همه قوا در قانون اساسی تشریح شده است به طوری که هر یک از آن ها دارای تعریف مشخصی هستند.
 
وی با اشاره به این که متناسب با مسئولیت هر یک از قوا وظایفی از قوای سه گانه انتظار می رود ادامه داد: اگر همه قوا در چارچوب قوانین تعیین شده با یکدیگر همکاری داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
جلیلی با اشاره به این که همکاری، محبت و همدلی را به صرف قانون می‌توان اجرایی کرد خاطر نشان ساخت: باید فراتر از قانون هر سه قوه با یکدیگر رابطه داشته باشند تا مسائل حاشیه‌ای به خودی خود کنار بروند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: با یک نگاه تفاهم و همدلی و پرهیز از حاشیه سازی می توان بسیاری از اختلافات موجود را برطرف کرد.
 
این کاندیدای رئیس جمهوری در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که چه راهکاری برای ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در کشور دارید اظهار داشت: باید به ورزش قهرمانی بهای جدی داده شود.
 
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های ورزشی فراوان در کشور افزود: باید در جایی که جوانان استعداد و تجربه ورزشی خوبی دارند به آن‌ها کمک کنیم.
 
وی با بیان این که باید در خصوص ورزش قهرمانی به همه جای کشور و در همه رشته بها داده شود اضافه کرد : باید ساز و کار درستی را برای انتخاب استعداد های موجود در کشور فراهم کنیم.
 
جلیلی با تاکید بر این که استعداد های موجود را نباید به چند شهر یا استان منحصر کنیم تصریح کرد: برخی از نقاط کشور در خصوص ورزش مورد غفلت قرار گرفته اند بنابراین وزارت ورزش و جوانان باید با  دارای ظرفیت های ورزشی فراوانی هستند کمک کنند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری بمبنی بر این که چه راهکاری برای  بهبود وضعیت آموزش و پرورش در کشور دارید؟ آموزش و پرورش باید به صورت مولد در کشور عمل کند.
 
جلیلی با اشاره به این که باید بر اساس مبانی اسلامی به علم و فراگیری آن بها داده شود اظهار داشت: باید از همان دوران ابتدای فرزندانمان را در جهت فراگیری علم تربیت کنیم افزود: باید مباحث علمی برای دانش آموزانمان از همان دوران ابتدایی عینی شود زیرا در این صورت است که دانش آموزان با جهت مناسبی به پیشرفت های مطلوبی می رسند.
 
 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه راهکاری برای پیشرفت سینما و هنر در کشور ارائه خواهید کرد؟ گفت: یکی از مزیت های نسبی کشور موضوع فرهنگ است بنابراین باید به همه ظرفیت‌های جوانان از جمله سینما و هنر بها دهیم تا شکوفایی در کشور ایجاد شود.
 
وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های موجود سینما و هنر در کشور ادامه داد: باید به سینما توجه ویژه ای شود زیرا این امر هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی پیام های خوبی را به ثمر خواهد نشاند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت صادرات محصولات فرهنگی گفت: صادرات محصولات فرهنگی می تواند آثار اقتصادی فراوانی را برای ما ایجاد کند.
 
وی اظهار داشت: دولت باید مانع انفعال ظرفیت‎های موجود در کشور شود.

این خبر تکمیل می‌شود...
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار