جليلي در جمع مردم ساري:

عده‌اي با طرح "مکتب ايراني" و "دوستي با اسرائيل" مي‌خواستند حركت ملت را متوقف کنند

سعيد جليلي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: هنگامي که ملت ما در مسير پيروزي خود پيش مي‌رفت و همه دنيا انقلاب اسلامي را به عنوان دژ مقاومت شناختند، کساني مي‌خواستند با زاويه و انحراف از مقام معظم رهبري مطالبي را به نام "مکتب ايراني" و "دوستي با اسرائيل" طرح و حركت ملت ايران را متوقف کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سعيد جليلي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) در جريان سفر به استان مازندران و در جمع پرشور مردم ساري حاضر در مسجد جامع اين شهر گفت: پنجاه سال پيش امام خميني (ره) براي مردم ما حيات جديدي را آغاز کرد؛ نيم قرن است که در اين کشور به برکت حركت امام(ره)، خط ايمان و اميد شکل گرفته است.

وي در ادامه با بيان اينکه امام(ره) بر مبناي ايمان و اميد و بر مبناي وعده‌هاي صادق الهي يک حرکت بزرگ را در قرن ما شروع کرد، اضافه كرد: اکنون 50 سال از قيام 15 خرداد 42 گذشته است و  وعده‌هاي قرآني را که ما به آنها ايمان و باور داشتيم به صورت عيني تجربه کرده‌ايم.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: تمام دنيا مي‌خواست انقلاب ما پيروز نشود اما انقلاب اسلامي به ياري خداوند پيروز شد؛ تمام دنيا مي‌خواستند با حمايت از صدام ما را در جنگ نابرابر شکست دهند اما ياري خداوند موجب پيروزي ما در جنگ شد.

وي افزود: تمام دنيا اراده کرد تا ما هسته‌اي نشويم اما امروز ما جزو 10 کشورهسته‌اي دنيا هستيم، تمامي اينها وعده الهي بوده که ما به آن ايمان داشتيم و امروز به تجربه آن را ديده‌ايم؛ بايد بدانيم که امروز در چه شرايطي قرار داريم و چه پيروزي‌هاي ديگري در انتظار ماست.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم دو عامل بررگ گفتمان اسلام ناب و باور به مردم را موجب پيروزي‌هاي ملت ايران دانست و تصريح کرد: هنر امام (ره) اين بود که گفتمان اسلام ناب و باور به مردم را به ميان جامعه آورد.

جليلي با بيان اينکه خداباوري و مردم‌باوري دو عنصري است که امام (ره) به متن جامعه ما آورد و توانست با اين دو عنصر بسياري از قله‌ها را فتح و حماسه‌ها را خلق کند، ادامه داد: دشمنان ما از اين نگران هستند و آنچه که توسط جوانان ما از حماسه خلق شد امروز متوقف نمانده است.

جليلي گفت: آن روز اگر خرمشهر آزاد شد اين حماسه تکثير و بعد از آن لبنان آزاد شد و غزه مقاومت کرد، ما امروز در موقعيت خيبر هستيم اما عده‌اي مي‌خواهند تحليل کنند در موقعيت شعب ابي‌طالب قرار داريم.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه دشمن در برابر خط ايمان و اميد، خط تخريب و تهديد را شروع کرده است، ادامه داد: عده‌اي هم براي تحقق اين مسئله به کمک دشمنان آمده‌اند؛ چهار سال پيش يک حماسه بزرگ خلق و جمهوريت نظام به رخ دنيا کشيده شد .

وي تاکيد کرد: ملت بزرگ ما به پشت خيمه دشمن رسيده بودند اما عده‌اي خواستند مانع بشوند و پياده نظام دشمن شدند كه توسط همين ملت سرجايشان نشانده شدند.

جليلي ادامه داد: هنگامي که ملت ما در مسير پيروزي خود پيش رفته و همه دنيا انقلاب اسلامي را به عنوان دژ مقاومت شناختند، کساني خواستند با زاويه و انحراف  گرفتن از مقام معظم رهبري، مطالبي را به اسم "مکتب ايراني" و "دوستي با اسرائيل" طرح کردند تا ظرفيت ملت را متوقف کنند.

وي گفت: در حالي که ما در موقعيت خيبر قرار داريم و در شرايطي هستيم که مقامات رسمي دشمن به قدرت کشورمان اعتراف مي‌کنند، يک جريان جديد به نام جريان ترديد شکل گرفته که مي‌خواهد در ظرفيت‌هاي ملت و مقاومت آنان تغيير ايجاد کند.

جليلي با تاکيد بر اينکه اين جريان همگام با تهديدات دشمن از بيرون مي‌خوهد با ايجاد ترديد در درون مردم آنان را  از ادامه راه پر افتخارشان دچار ترديد کند، ادامه داد: بايد حماسه دفاع مقدس را در ساير عرصه‌ها هم زنده کنيم، اينکه ما امروز بايد براي حل مشکلات به دنبال ناجي باشيم، ترديدي بيش نيست.

وي با تاکيد بر اينکه بايد به مردم بها بدهيم، درباره مشکلات صيادان در شمال کشور گفت:  در بحث صيادي امروز ما مي‌توانيم از حداکثر ظرفيت‌هاي دريا و صنعت صيادي استفاده کنيم. چرا بايد صيادهاي ما ظرفيتي که دارند مبتني بر شناورهاي سنتي باشد؟

جليلي گفت: طبق بررسي‌هايي که انجام داده‌ايم ، ما الان نزديک 8500 شناور سنتي داريم که نه تنها مشکل صيادان را حل نمي‌کند بلکه به دليل نقاط ضعفشان هر از چندگاهي خانواده‌هاي صيادان را دچار آسيب مي‌کند. اگر ما سالي هزار شناور جديد بسازيم آنگاه نزديک به 2 هزار موتور، هزار بدنه، هزار يخچال و غيره توليد مي‌شود که اينها خود موجب رونق در اقتصاد کشور خواهد شد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: ما بايد براي نخبگان و جوانان کشورمان برنامه داشته باشيم . چگونه کشورهاي ديگر براي جوانان و مردم خودشان برنامه‌ريزي مي‌کنند و در کنار آن براي جوانان ما هم برنامه‌ريزي مي‌کنند و آنان را به کشوهاي خودشان مي‌برند؟

جليلي گفت: اگر ما از ظرفيت‌هاي همه ملت به خوبي استفاده کنيم، بسياري از مشکلات رفع خواهد شد.

وي همچنين به بحث تورم و برخي مشکلات مردم در اين زمينه اشاره کرد و اظهار داشت: تورم هنگامي ايجاد مي‌شود که ميزان پول و نقدينگي بيش از کالا باشد اما هنگامي که به توليد بها بدهيم تورم کاهش مي‌يابد و اشتغال افزايش خواهد يافت.

جليلي با تاکيد بر اينکه ما براي تحقق "حماسه اقتصادي"، 12 گام حماسي را تدوين کرده‌ايم، ادامه داد: اولين گام اين است که بايد در کنار سفرهاي استاني، سفرهاي وزارتخانه‌اي هم داشته باشيم؛ بايد ادارات ما ساز و کار جديدي پيدا کنند تا بتوانند توانمندي‌هاي مردم را به خوبي در مسير مناسب هدايت کنند.

وي گام دوم را عدالت ساختاري عنوان کرد و ادامه داد: اگر مي‌خواهيم ظرفيت‌هاي کشورمان آزاد بشود ، بايد عدالت را در ساختار حکومت ساري و جاري کنيم چرا که اين مسئله آرمان انقلاب اسلامي است.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم در پايان تاکيد کرد: هر كسي که اعتماد مردم را کسب مي‌کند بايد از فرداي آن روز با اين نگاه کليد آغاز "حماسه اقتصادي" را بزند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار