عضو هیئت علمی روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه تبریز گفت: وقتی جوان احساس می کند به توانمندیهایش توجه شده یا وقتی انسانها در مسیر رشد و کمال قرار بگیرند احساس شادابی و نشاط دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ اقدسی درباره ی تأثیر برگزاری جشنواره‌ها در روحیه‌ی جوانان گفت: اگر جشنواره به خوبی برگزار شود به جوانان احساس مفید بودن، نقش ایفا کردن، مسئولیت داشتن و به حساب آورده شدن می‌دهد. این احساسهای خوب و مثبت به جوانان انرژی می‌دهد و میزان این احساسها در جوانان شرکت کننده بستگی دارد جشنواره چه قدر خوب برگزار شود.
وی افزود: باید روی زیرمجموعه‌های متغیرهای شاد بودن و روحیه‌ی پر نشاط کار کرد. رفتارهای ما متأثر از نیازهای غالب ماست. اگر در هر محیطی به اولویتهای جوانان بها داده شود و آنها فکر کنند به نیازها و خواسته هایشان می‌رسند این احساس و مجموعه‌ی شرایط موجود باعث احساس نشاط آنها می شود.
اقدسی با تأکید بر اهمیت امید بر بهبود شرایط روحی و کاری افراد ادامه داد: باید برای امیدوار شدن جوانان کار کنیم و بر اساس یک سری برنامه‌ریزی جوانان را به امید داشتن تشویق کنیم. مثلاً شرایط زندگی جوان به گونه‌ای باشد که او به گشایش در آینده امید داشته باشد. امید به تأثیر تحصیلات در آینده ی شغلی نمونه‌ای از این شرایط است.
وی تصریح کرد: وقتی جوان هنوز به دانشگاه وارد نشده است می‌بیند فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مورد نظر او توانسته‌اند وضعیت شغلی مناسبی داشته باشند به آینده امیدوار می‌شود و انگیزه ی بیشتری برای درس خواندن پیدا می‌کند. باید بررسی کنیم و ببینیم برای ایجاد شادی و نشاط در جوانان چه کارهای دیگری باید انجام داد./جم

برچسب ها: توجه ، جوانان ، هُل ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار