خسرو دانشجو با تاکید برگسترش رشته های جدید و بین رشته ای از جذب ۳۰۰ عضو هیات علمی جدید در واحد علوم و تحقیقات تهران خبرداد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران با بیان این مطلب افزود:‌ راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای با توجه به نیازهای کشور و جامعه مورد توجه این واحد دانشگاهی قرار گرفته است و امسال نیز درحال پیگیری برای کسب مجوز از شورای گسترش رشته های وزارت علوم هستیم.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکترا ، گفت : تا پایان سال درخواست برای راه اندازی حداقل 20 رشته به شورای گسترش داده شده است که پس از ا خذ مجوز مراحل اجرایی آن صورت می گیرد.

دانشجو ادامه داد :‌ واحد علوم تحقیقات با استفاده از تمامی ظرفیت ها تا سقف مجوزها دانشجو جذب می کند و امیدواریم با تعاملی که دانشگاه آزاد اسلامی و شورای گسترش دارد بتوانیم سقف پذیرش دانشجو را در رشته هایی که اختصاصا در واحد علوم و تحقیقات ارائه می شود، افزایش دهیم و به تبع آن تجهیزات سخت افزاری و نرم  افزاری را نیز به روز تر کنیم.

وی یاد آور شد : واحد علوم و تحقیقات برای نخستین بار برای جذب 300 عضو هیات علمی اعلام نیاز کرده است و تصیم ما این است که فارغ التحصیلان جوان و کار آمد دوره دکترا این واحد و سایر واحدهای دانشگاهی را جذب کنیم.

خسرو دانشجو تصریح کرد:‌این واحد دانشگاهی دارای حدود هزار عضو هیات علمی است که جذب نیروهای جوان تر برحسب نیاز واحد و جامعه از اولویت هاست.

وی خاطر نشان کرد : واحد علوم و تحقیقات با تدوین یک برنامه پنج ساله ، با مشخص کردن جایگاه خود درسطح آموزش عالی کشور ، به صورت هدفمند و برنامه محور حرکت می کند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد : شناسایی نقاط قوت و ضعف و رصد سالانه و ماهانه امور ،‌از مواردی است که به لحاظ علمی در حوزه مدیریت قابل اهمیت است.

وی ادامه داد :‌ واحد علوم و تحقیقات به لحاظ بازدهی و کارآیی و امکانات و تجهیزاتی که دارد دارای فعالیت هایی درسطح بین المللی است که از آن جمله پذیرش دانشجویان خارجی ، توانایی عرض اندام در عرصه های علمی و پژوهشی در مجامع بین المللی و... است.

 مشکل صدور مدرک فارغ التحصیلان پردیس‌های علوم و تحقیقات مرتفع شد"

وی با اشاره به آخرین وضعیت رشته‌ها و شعبات علوم و تحقیقات در سراسر کشور، اظهار کرد: در گذشته نگرانی‌هایی در خصوص اعتبار مدارک دانشجویانی که در شعبات علوم و تحقیقات تحصیل می‌کردند، وجود داشت که هم اکنون این مسایل مرتفع شده‌اند.

دانشجو در خصوص وضعیت اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلان این پردیس‌ها گفت: هیچ تفاوتی میان فارغ‌التحصیل واحد دانشگاهی با پردیس دانشگاهی وجود ندارد، اما با این وجود وقتی حساسیت ویژه‌ای میان دانشجویان این پردیس‌ها ایجاد شد هر چند از نظر قانونی حساسیت واردی نیست، ولی برای احترام به نقطه نظرات دانشجویان، اصلاحیه‌ای صادر شد که بر اساس آن عنوان "پردیس" از مدارک فارغ‌التحصیلان پردیس‌های علوم و تحقیقات سطح کشور حذف شد.

رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تصریح کرد: به عنوان مثال اگر دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد در پردیس علوم و تحقیقات سمنان فارغ‌التحصیل شود، در مدرک وی «دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات واحد سمنان» ذکر می‌شود؛ چرا که پردیس مذکور زیر مجموعه آن واحد فعالیت می‌کند، همچنین برای فارغ‌التحصیلانی که در مدارک موقت آنان لفظ "پردیس" ذکر شده است در دانشنامه آنان این لفظ حذف می‌شود.

ا  فزایش 25 درصدی حق الزحمه مجریان برگزاری آزمون ها"

وی همچنین از افزایش 25 درصدی حق الزحمه مجریان و دست اندرکاران برگزاری آزمون های دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی خبرداد و گفت : با پیشنهادی که به هیات رئیسه دانشگاه دراین خصوص صورت گرفته است ،‌میزان دستمزد و حق الزحمه این افراد که از سال 89 تاکنون تغییری نکرده بود به میزان 25 درصد افزایش خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار