یک کهکشان کوتوله که گاز خود را از دست داده و درحال مرگ است قطرات خونش به صورت گوی های آتشین کیهان را در بر گرفته است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران بررسی ها نشان می دهد که کهکشان کوتوله ای با نام IC 3418  در فاصله 54 میلیون سال نوری از زمین دچار مرگی عجیب شده و دنباله دارهایی از گوی‌های آتشین را که هزاران سال نوری پشت کهکشان کوچک IC 3418 امتداد یافته را در فضا به پرواز در آورده است.


این دنباله دار های روشن و داغ  كه توسط ستارگان جوان تازه شکل گرفته این گونه گداخته شده اند که ستاره شناسان آنها را به آخرین قطرات خون کهکشانی در حال مرگ تشبیه کرده‌اند که در سطح کیهان جاری شده است.


دانشمندان معتقدند که در حال حاضر با رصد این کهکشان شاهد مرحله‌ای از تغییر شکل یک کهکشان کوتوله نامنظم مملو از گاز به یک کهکشان کوتوله بیضوی بدون گاز هستند در واقع در چنین شرایطی نیروی حیاتی کهکشان از بین رفته و کهکشان در مرحله مرگ قرار می گیرد.


طبق مطالعات انجام شده یک کهکشان در قوی‌ترین فاز زندگی خود همانند یک کارخانه ستاره‌سازی عظیم عمل می‌کند و هر نسل تعداد بیشتری از ستارگان را نسبت به نسل قبل خود تولید می کند و هنگامی که مخزن گاز داخلی کهکشان خالی می شود فرایند مرگ کهکشان رخ می دهد.


اخترشناسان دریافته‌اند این کهکشان اکنون کاملا گاز خود را مصرف کرده و به اتمام رسانده است و علت اصلی پرتاب دنباله دارها به فضا از این کهکشان مخلوط شدن چند گاز با یکدیگر که فشار عظیمی را ایجاد کرده و به صورت گوی‌های آتشین(دنباله دارها) به بیرون پرتاب می شوند است.
برچسب ها: کیهان ، کهکشان ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار