گلوبال ريسرچ در گزارشي درباره اهميت پيروزي نيروهاي دولتي سوريه در شهر القصير و شکست جوخه هاي مرگ مورد حمايت آمريکا، ناتو و رژيم صهيونيستي نوشت: القصير از اهميتي راهبردي برخوردار است. جوخه هاي مرگ مورد حمايت غرب بيش از يک سال کنترل اين شهر را در دست داشتند اما سرانجام ارتش سوريه بر آنها پيروز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ، در درگيريهاي اين شهر شمار بسياري از مخالفان کشته يا بازداشت شدند و تعدادي نيز فرار کردند. نيروهاي دولتي روستاي بويضه را که آخرين منطقه تحت کنترل شبه نظاميان در القصير بود هشتم ماه ژوئن فتح کردند .  

با توجه به اينکه شهر القصير به لحاظ راهبردي حائز اهميت است نيروهاي ارتش سوريه با پيروزي در شهر القصير در واقع کنترل کامل سوريه را به دست گرفتند. 

شهر القصير در مجاورت مرز لبنان قرار دارد و در استان مرکزي حمص واقع شده است.

لس آنجلس تايمز در مقاله اي نوشت پيروزي در قصير از رشته موفقيت هايي بود که موجب تقويت مواضع راهبردي دولت سوريه و روحيه نيروهاي دولتي در پايتخت و ديگر شهرها شد. 

در اين مقاله با استناد به بررسي اخير ناتو آمده است 70 درصد سوريها از اسد حمايت مي کنند و مخالف مداخله خارجي در اين کشور هستند. 

در واقع جوخه هاي مرگ مورد حمايت غرب مسبب اصلي کشتارهاي دسته جمعي و ويرانيها در سوريه هستند. آنها مرتکب اقدامات بيرحمانه هولناک مي شوند. سوريها خواهان نابودي و شکست اين جوخه ها ، احترام به حاکميت کشورشان و بازگشت صلح و ثبات هستند. 

وحدت و همبستگي سوريها در حمايت از اسد رو به افزايش است. روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت سوريها بشار اسد را رئيس جمهوري مي دانند که جريان مخالفان افراطي مورد حمايت ترکيه ، کشورهاي عربي و غرب را تحت کنترل خود گرفته است. 

در واقع واشنگتن مسبب اصلي ناآراميها در سوريه است و درگيريها در اين کشور را سازماندهي مي کند. 

تغيير رژيم سياست منسوخ شده واشنگتن بشمار مي رود. 

برنامه هاي مقامات واشنگتن براي مداخله نظامي ناتو در سوريه بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد. اسرائيل نيز در اين برنامه ها سهم قابل توجهي دارد و بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم از شبکه تروريستي القاعده و ديگر گروه هاي افراطي حمايت کرده است.

شبکه هاي تروريستي علاوه بر اسرائيل تحت حمايت واشنگتن نيز قرار دارند. مقامات سوري واقفند که درگيريها در اين کشور همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است سالها به طول انجامد و اين همان چيزي است که واشنگتن دنبال مي کند. 

"مايکل چوسودوفسکي" عضو مرکز تحقيق درباره جهاني سازي مي گويد :  غرب بايد به سوريه غرامت پرداخت کند. جرائم جنگي بايد مورد بررسي قرار گيرد. واشنگتن ، شرکاي اصلي ناتو ، اسرائيل و کشورهاي عربي متحد آمريکا مسبب اصلي اين جنايت ها هستند. 

آنچه اکنون در سوريه شاهد هستيم نشان دهنده تجاوز علني به اين کشور است. سوريه مورد تهاجم قرار گرفته است. جوخه هاي مرگ مورد حمايت غرب قرار دارند. هيچ ترديدي درباره خواست واشنگتن براي جنگ افروزي در سوريه وجود ندارد. سالها پيش براي ايجاد ناآرامي در سوريه برنامه ريزي شده بود اما تصميمي براي زمان آن گرفته نشده بود. اينکه ناآراميها در سوريه چگونه و چه زمان پايان مي يابد مشخص نيست. شهروندان سوري بيشترين آسيب را در اين درگيريها متحمل شده اند. هرچه ناآراميها در سوريه بيشتر به طول انجامد حمايت ها از اسد نيز افزايش مي يابد. 

سوريها براي استقلال و حاکميت کشورشان ارزش قائلند و اين حق را دارند تا در مورد اينکه چه کسي قدرت را در کشورشان به دست داشته باشد تصميم گيري کنند. 

پيروزي نيروهاي سوري در شهر قصير و ديگر شهرها برنامه هاي آمريکا را با مشکل مواجه کرده است به طوريکه مقامات اروپايي نيز در اين زمينه ابراز نگراني کرده اند. 

ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس نهم ماه ژوئن اعلام کرد موفقيت هاي نيروهاي دولتي اسد برگزاري نشست ژنو دو و تلاش ها براي حل بحران سوريه را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

اسد اکنون در موضع قدرت قرار گرفته است. نيروهاي سوري کنترل بيشتر مناطق سوريه را به دست گرفته اند و افزايش محموله هاي ارسالي براي مخالفان چيزي را تغيير نخواهد داد. 

احتمال مداخله مستقيم ناتو با حمايت و پشتيباني آمريکا همچنان وجود دارد.

اوباما مسبب اصلي ناآراميها در سوريه است و در راه اندازي جنگ چه در داخل آمريکا و چه در ديگر کشورها نقش دارد از اين رو بايد محاکمه شود و پشت ميله هاي زندان قرار گيرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار