بخشهاي طب سنتي در بيمارستان ها و دهكده طب سنتي در دستور كار دولت قرار دارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران محمدحسن طریقت منفرد، امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سندهای طب سنتی و داروسازی سنتی در وزارت بهداشت افزود: هر واقعیتی که انکار شود با مشکلات و فساد همراه می‌شود و این بهانه‌ای شده بود که علیه طب ایرانی استفاده شود.


وزیر بهداشت گفت: یکی از روشهای گسترش داروهای گیاهی و خدمات طب سنتی به رسمیت شناختن پدیده اقتصادی آن است به همین دلیل خدمات طب سنتی از نظر نظام بیمه‌ای پوشش داده می‌شوند.

طریقت منفرد افزود: به همین منظور جلسه‌ای در دو هفته گذشته در خصوص بیمه این خدمات انجام گرفت، اقدامات کارشناسی آن انجام شد و امروز در جلسه هیئت دولت این تعرفه‌ها تصویب می‌شود و تعرفه‌های خدمات طب سنتی تعیین تکلیف می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ساختار قوی و علمی برای طب سنتی پیش‌بینی شده گفت: این حوزه شورای عالی دارد و مسئولان ذی‌صلاح در آن حضور دارند. با صلاحیت آنها کارشناسان و مربیان شناسایی می‌شوند و قرار است متخصصان طب سنتی بیشتر در دانشکده طب سنتی فعالیت کنند.

وی گفت: بنابراین ترکیبی از آموزش ‌بیننده که پزشکان هستند و آموزش دهنده که افراد تأیید شده طب سنتی هستند حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به رونمایی از سندهای طب سنتی و داروسازی سنتی گفت: طبق این اسناد مراکز مجاز را اعلام می‌کنیم، تعرفه‌ها را تعیین کرده و نظارت دقیقی بر آنها انجام می‌شود تا مراکز نتوانند خدمات غیرمجاز بدهند.


وی در مورد عملکرد عطاری‌ها نیز گفت: اینکه کدام بخش طب سنتی مفید یا غیرمفید است تا به حال مسئولی نداشته تا این گروه از عرضه کنندگان گیاهان دارویی رسمیت پیدا کنند اما با ضوابطی که ایجاد شده سره از ناسره جدا می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: به همین منظور از اقداماتی که قرار است انجام شود ایجاد بخش‌های طب سنتی در دل بیمارستان‌ها و راه‌اندازی دهکده طب سنتی است در دستور کار دولت قرار دارد. این برنامه طرحی است که از سوی اساتید طب سنتی به وزارت بهداشت ارائه شده و در حال کارشناسی است.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا با اجرای این برنامه‌های جدید برخی از عطاری‌ها بسته می‌شوند گفت: قرار است این عطاری‌ها طبق ضوابط علمی و منطقی ساماندهی شوند و داروهایی که قیمت‌گذاری می‌شوند به صورت استاندارد در مراکز طب سنتی و داروخانه‌ها ارائه شوند.
برچسب ها: طب ، سنتی ، دهکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.