یک کاندیدای دور چهارم شورای شهر تهران گفت: شورای چهارم باید اهتمام ویژه نسبت به اصلاح ساختار واجرایی کردن اصل 7 قانون اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امیر قاسمی با بیان اینکه شورای شهر جای سهم خواهی نیست ، افزود :در شورای سوم آنگونه که انتظار می رفت تخصص گرایی وجود نداشت ، سیاسیون می توانند وارد شورای شهر شوند اما اگر قرار باشد اداره شورای شهر را هم سیاسی کنند، مطلوب نیست.
وی ادامه داد: شاید یکی از نقاط قوت شورای سوم این بود که دور از هر گونه جنجال و بدون حاشیه بود و در فضای توام با آرامش کارها با همدلی و دوستی انجام می شد.
دبیر کل مجمع معتمدین محلات شهر تهران یکی از نقاط ضعف شورای سوم شهر و روستا را عدم تخصص گرایی عنوان کرد و تصریح کرد در شورای سوم آنگونه که انتظار می رفت تخصص گرایی وجود نداشت .
وی گفت : نقطه ضعف دیگر شورای سوم شهر شاید به تعداد اعضای آن برمی گشت که شاید آن تعداد برای اداره شهر کافی باشد.
که باید اصلاح می شد و این امر در شورای چهارم اتفاق افتاد .
وی حضور 31 نفر در شورای شهر تهران را راهبرد خوبی برای اداره این شهر دانست و افزود : اگرچه نگرش سیاسی  در هر یک از افراد وجود دارد اما اینکه شورای سیاسی اداره شود به سوی یک جریان خاص سوق داده شود صحیح نیست زیرا شورای شهر در اصل یک نهاد اجتماعی و خدماتی و فرهنگی است و تعریفی از سیاست در آن نشده است .
به گفته وی ورود ورزشکاران و هنر پیشگان در شورای شهر در بخشهای تخصصی مورد نیاز است اما دیگر نباید وضع به گونه پیش رود که همه کرسی ها به ورزشکاران و هنر پیشگان تعلق گیرد .
قاسمی در ورود بخش خصوصی برای رونق شهر تهران اشاره کرد واظهار داشت بخش دولتی باید زیر ساختها و اقدامات مربوط به راهبری را انجام دهد نه اینکه در اجرا ورود پیدا کند بلکه باید با فراهم کردن زمینه های احداث ادامه کار را به بخش خصوصی واگذار کند .
وی با اشاره به تحمیل یک سری هزینه ها به شهروندان تهرانی به واسطه پایتخت بودن این شهر باید بخشی از هزینه ها از سوی دولت تامین شود .
زیرا هجوم جمعیتی به شهر تهران با نیاز به زیر ساختها بزرگراهها ، اتوبانها و خیابان ها توام است .
از همین رو مشارکت دولت را در این زمینه می طلبد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت حمل و نقل در تهران نسبت به گذشته شرایط بهتری دارد افزود: هر چه قدر هم این شرایط بهبود یافته باشد اما اگر حمل  و نقل به صورت شبکه های به هم متصل نباشند با چالش مواجه خواهیم شد بنابراین باید طراحی جامع تری نسبت به شبکه های حمل و نقل عمومی داشته باشیم و حمل و نقل زیر زمینی و خطوط ریلی را توسعه دهیم .
قاسمی با اشاره به اینکه با وجود شورای غیر سیاسی مشکلی با دولت پیش نمی آید گفت: دولت هم باید مدیریت شهری در تهران را به عنوان نماینده مردم قلمداد کند و برای حل مشکلات دوشادوش با شورا قدم بردارد.
وی با اشاره به پراکندگی لیستهای انتخاباتی شورای شهر تصریح کرد: همین موضوع سبب شده است که تخصص گرایی در شورای شهر آتی با چالش مواجه شود.زیرا با وجود تعدد این لیست اگر چه افراد متخصص و کار آمدی هم در آنها وجود دارد اما با این پراکندگی مردم دیگر نمی دانند که باید به چه کسی رای بدهند.
وی با تاکید بر اینکه نظارت بر شورای شهر و شهرداری تهران باید بیرون از این سیستم ها صورت گیرد خاطر نشان کرد: سیستم نظارتی نباید هیچگونه قرابتی با این نهادها داشته باشد.
علاوه بر آن شرایط به گونه ای پیش رود که انتظار سهم خواهی در شورای شهر وجود نداشته باشد،که البته این کار سختی است./ف
برچسب ها: معتمدین ، محلات ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار