مديركل دفتر امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشاير وزارت آموزش و پرورش از تحصيل ۱۷۰ هزار دانش آموز عشاير در پنج هزار و ۶۸۴ مدرسه در سراسر كشور خبر داد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  ، عبدالرسول شكيبافر افزود: حدود سه ميليون دانش آموز عشايري و مناطق كمتر توسعه يافته مشغول به تحصيل هستند كه از اين تعداد، ۱۷۰ هزار دانش آموز عشاير در ۲۳ استان كشور تحصيل مي كنند.
۱۳۰ هزار نفر در دوره ابتدايي، ۲۳ هزار در دوره راهنمايي و ۱۸ هزار دانش آموز عشايري در دوره متوسطه تحصيل مي كنند خاطرنشان كرد : از پنج هزارو 648 واحد آموزش عشايري حدود چهار هزار و ۹۵۰ مدرسه آن  ابتدايي و مابقي شامل واحدهاي آموزشي راهنمايي و متوسطه است.
شكيبا فر ادامه داد : در برنامه پنجم توسعه، فعاليت هاي دولت در راستاي ارايه خدمات به حوزه عشاير و مناطق كمتر توسعه يافته، ادامه يافت و در پايان سال اول برنامه پنجم توسعه، همه شاخص هاي مرتبط به مناطق محروم و عشاير از جمله پوشش كامل پيش دبستاني در مناطق صعب العبور به صورت محسوسي ارتقا يافت.
مديركل دفتر امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشاير آموزش و پرورش همچنين افزود: ۱۴ هزار دانش آموز عشاير در چادر و ۱۴ هزار دانش آموز ديگر به دليل كوچ، ييلاق و قشلاق در كانكس هاي ثابت و سيار تحصيل مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه : اكنون ۱۳ هزار و ۵۵۰ معلم، دانش آموزان عشاير در مناطق مختلف كشور را آموزش مي دهند تصريح كرد : حدود ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر از معلمان عشاير را مردان و مابقي را زنان تشكيل مي دهند.
شكيبافر افزود: بحث عدالت آموزشي كه در سند تحول بنيادين به آن توجه ويژه شده، به برخورداري يكسان تمام دانش آموزان از فرصت هاي تعليم و تربيت با كيفيت مناسب در مناطق مختلف كشور از جمله مناطق روستايي و عشايري مي پردازد. /ل

برچسب ها: مناطق ، عشایری ، آموزش ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار