معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه دولت آمادگي دارد مجوزها، مصوبات و اختيارات لازم را براي رونق گرفتن طب سنتي به دست‌اندرکاران اين حوزه واگذار کند، از وزير بهداشت ، درمان و آ‌موزش پزشکي و معاونت طب سنتي اين وزارتخانه خواست با سرعت بخشيدن به کارها و پيگيري مستمر ، در جهت احياء و توسعه طب سنتي و ايراني تلاش کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري،‌محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در همايش رونمايي از اسناد طب و داروسازي سنتي گفت: بايد تلاش کنيم در کنار پيشرفتهاي پزشکي نوين، طب سنتي را نيز توسعه دهيم تا با رقابتي که در اين دو حوزه ايجاد مي‌شود، گامهايي در جهت پيشرفتهاي علم پزشکي در کشور برداشته شود.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه از دست‌اندرکاران طب سنتي خواست براي رونق بخشيدن به اين طب، انگيزه‌هاي تجاري را کنار گذاشته و با دلسوزي، جهاد و ايثار در اين زمينه فعاليت کنند.

رحيمي اظهار داشت: ايران با داشتن سوابق درخشان و پيشينه ارزشمندي که در زمينه طب سنتي دارد و با داشتن دانشمندان و طبيبان مشهوري همچون ابوعلي سينا و رازي مي‌تواند کم‌کاري‌هاي گذشته را جبران نموده و در اين زمينه پيشتاز باشد.

وي افزود: توسعه طب سنتي و طب ايراني مي‌تواند عظمت و بزرگي علم پزشکي ايران را دوچندان کرده و دستاوردها و نام آوري کشورمان را در عرصه‌هاي مختلف پزشکي افزايش دهد.

معاون اول رئيس‌جمهور با تاکيد بر لزوم رعايت حقوق بيماران و اخلاق پزشکي، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران طب سنتي بايد همواره آموزه‌هاي اسلامي را مدنظر قرار دهند و تلاش کنند اقدامات آنان، هماهنگي‌هاي لازم با نظام ملي سلامت را داشته باشد.

رحيمي از جامعه پزشکي و درماني کشور خواست با همراهي و دلسوزي خود، معاونت طب سنتي را در تمامي عرصه‌ها ياري دهند تا اين شاخه از علم پزشکي با سرعت هر چه بيشتر و به بهترين شکل ممکن در کشور رونق پيدا کند.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه طب سنتي و طب ايراني در بودجه امسال داراي رديف مستقل شده، گفت: اين امر مي‌تواند زمينه‌هاي توسعه طب سنتي را فراهم کند و اعتبارات لازم را براي برنامه‌ها و اهداف تعيين شده به کمک گيرد.

رحيمي خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 رشته مختلف در زمينه طب سنتي در کشور وجود دارند که مي‌تواند علاوه بر گسترش طب سنتي، زمينه‌هاي فراواني را براي اشتغالزايي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي فراهنم کند.

معاون اول رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي موانع که در سالهاي گذشته بر سر راه توسعه طب سنتي قرار داشت، تصريح کرد: تلاشهاي دولت رئيس‌جمهور مي‌تواند به عنوان نقطه عطفي در توسعه طب سنتي تلقي شود، زيرا تاسيس دانشکده طب سنتي مقدمه‌اي براي آغاز و گسترش اين طب در کشور بود.

گفتني است در اين مراسم با حضور معاون اول رئيس‌جمهور از 4 سند طب سنتي و داروسازي سنتي رونمايي شد که اين چهار سند عبارتند از: نظام‌نامه نهضت توسعه مکتب طب سنتي ايران - منشور احياء و کاربرد طب ايراني - فرم ثبت عوارض داروها و درمان طب سنتي - دارونامه فرآورده‌ها و داروهاي سنتي ايران.

در اين مراسم همچنين لوح تقديري از سوي وزارت بهداشت و جامعه طب سنتي، به پاس قدرداني از خدمات دولت در احياي طب سنتي، به معاون اول رئيس‌جمهور به عنوان نماينده دولت اعطا شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار