معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي اصفهان گفت: سه واحد ماشين سازي در استان موفق به توليد اره هاي سنگبري شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد جعفري' اظهار كرد: تهيه اين اره از كشور ايتاليا نزديك به يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان قيمت دارد كه اينك با هزينه ۵۰۰ميليون تومان در استان اصفهان ممكن شده است.
وي با اشاره به اقدامات شش سال گذشته خوشه صنعتي سنگ اصفهان افزود: افزايش بهره وري و كيفيت يك از استراتژي هاي اين خوشه براي بهبود و ارتقاي موقعيت صنعت سنگ استان بوده است.
به گفته وي،تعدادي از فعالان سنگ اصفهان از سه دوره نمايشگاه سنگ ايتاليا و نمايشگاه سنگ هند ديدن كردند و با ماشين سازان خارجي جلسات مشاوره براي بومي سازي ماشين الات برگزار كردند.
جعفري تاكيد كرد: استان اصفهان با يكهزار و ۵۰۰ واحد سنگبري، بزرگترين قطب سنگ كشور است كه نيمي از سنگ موردنياز ايران را توليد مي كند.
وي اضافه كرد: ميزان ذخاير سنگ كشور در حدود يكهزار و ۴۵۰ ميليون تن برآورد مي شود كه از اين رقم ۳۷۰ ميليون تن معادل ۲۵ درصد در استان اصفهان واقع شده است.
به گفته وي، اكنون اين صنعت پويا و پرسابقه در استان اشتغال بيش از ۳۰هزار نفر را فراهم كرده و صادرات سنگ فرآوري شده آن به به بيش از ۲۵۰ ميليون دلار در سال مي رسد.
معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان گفت: در راستاي توسعه بازار ۱۵ واحد سنگبري شهرك صنعتي دولت آباد و تعدادي از واحدهاي شهرك صنعتي رضوانشهر به صورت گروهي در هفت نمايشگاه سنگ كشور شركت كرده اند.
وي با اشاره به اينكه تاكنون فعاليت اين صنف به صورت سنتي و با ارتباط با مشتريان قديمي صورت مي گرفته، افزود: اين گونه اقدامات شروع خوبي براي توسعه بازار فروش سنگ اصفهان در كشور است.
به گفته وي اينك عمده واحدهاي سنگبري استان در شهرك هاي صنعتي محمودآباد، دولت آباد، نجف آباد و رضوانشهر قرار دارد و براي انتقال واحدهاي پراكنده درون شهر، شركت شهرك هاي صنعتي استان منطقه۱۰۰ هكتاري در شهرك صنعتي بزرگ اصفهان را در نظر گرفته است/س

برچسب ها: اصفهان ، تولید ، اره ، سنگبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.