مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی، خبرداد: میانگین تجویز اقلام دارویی در استان آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دکتر خازن، در جلسه بررسی مشکلات حوزه درمان و مسئولین فنی داروخانه های شهرستان اهر گفت: در کشور میانگین تجویز اقلام دارویی 2/3 درصد می باشد که این میانگین در استان آذربایجان شرقی 8/3 درصد است.

وی، افزود: بیشترین بار مراجعات حوزه درمان استان آذربایجان شرقی از استان های همجوار شامل استان آذربایجان غربی با 15 درصد، استان کردستان با 8 درصد و استان اردبیل با 15 درصد می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی، گفت: درخواست های غیرضروری و غیراصولی بخش های پاراکلینیک را باعث هدر رفتن منابع سازمان بیمه سلامت می شود.

دکترخازن، حمایت از داروخانه های که به مسئول فنی پاره وقت نیاز دارند را از اولویت های اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: در این راستا از دانشجویان داروسازی استفاده خواهد شد.

وی، با بیان اینکه درآمد کم داروخانه های شهرستان اهر به دلیل کمبود پزشکان در شهرستان می باشد افزود: هر چقدر پزشکان در سطوح مختلف تخصصی بیشتر باشند به طبع درآمد داروخانه ها نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی، دلیل افزایش قیمت دارو را افزایش قیمت مواد اولیه تهیه دارو اعلام کرد.

وی، رویکرد مهم اداره کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی را تعامل و همکاری با بخش های درمان و همکاران اعلام کرد.

دکتر خازن، همچنین از فرماندار شهرستان اهر و رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اهر به خاطر حمایت از سلامت و تلاش در این بخش تقدیر و تشکر کرد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز، با اشاره به راه اندازی مجدد دانشکده پرستاری و مامایی اهر گفت: این راه اندازی مجدد در راستای حمایت از حوزه سلامت و ارتقای این بخش در شهرستان اهر می باشد.

صدیقی، همچنین بر حل معضلات شهرستان اهر در حوزه بهداشت و درمان از جمله محدویت پزشک، داروخانه ها و سایر زمینه ها تأکید کرد.

گفتنی است در این جلسه همچنین، نادری فرد رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اهر و دکتر حسینیه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از عملکرد ادارات خود در حوزه بهداشت و درمان و بیمه ارایه گزارش کردند. /س

برچسب ها: تجویز ، اقلام ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.