اگر رم سیستم شما پایین است می توانید مقداری از هارد دیسک را به عنوان رم معرفی کنید و اینکار باعث افزایش سرعت کامپیوتر می شود.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، برای اختصاص قسمتي از هارد دیسک به عنوان رم ابتدا روی My computer  کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.

با این کار پنجره ای برای شما باز می شود. از زبانه Advanced  به قسمت Performance رفته و گزینه Settings را انتخاب کنید. وارد قسمت  Option performance و در این قسمت زبانه Advanced را انتخاب کنید.

در قسمت Virtual memory گزینه Change را انتخاب کنید.

در این قسمت مقدار رمی را که به طور پیش فرض انتخاب شده است را مشاهده می کنید که معمولا در رم های 256 این مقدار بین 384 تا 768 متغیر است.

درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی به رم اختصاص دهید، انتخاب کنید و گزینه Custom size را فعال کنید و مقدار مورد نظر را در این قسمت وارد کنید، کلید Set زا زده و تمامی پنجره های باز نشده را Ok کنید و کامپیوتر را Restart کنید.

شما می توانید سؤالات خود را در این قسمت مطرح نمایید./ح
برچسب ها: هارددیسک ، رم ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام هارد من 64گیگا هستش میخوام 20گیگاشو به رم اضافه کنم اونجا نوشته ماکزیمم مینیموم اونهارو چقدربنویسم لطفا همینجا جواب بدبید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
با سلام وخسته نباشید یعنی اگه کامپیوتر نیاز به ram بیشتر برای نصب ویندوز داشته باشه دیگه نیاز نیست بصورت سخت افزاری رم را تغییر بدیم وبا افزایش آن با این ترفند میتونیم ویندوزی با رم بیشتر نصب کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسین الازمنی
۲۳:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
من امتحان کردم جواب داد.
ممنون