ميزان توليد انگور در ايران 2 ميليون و دويست و پنجاه هزار تن در سال است و با اين ميزان دهمين توليد کننده بزرگ انگور در دنياست.

داود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با توجه به وضعيت توليد انگور در کشور گفت: ميزان توليد انگور در ايران 2 ميليون و دويست و پنجاه هزار تن است که سالانه 40 هزار تن کشمش به ارزش 354 ميليارد دلار صادر مي شود.

وي گفت: از اين ميزان توليد 14 ميليون و 750 هزار تن انگور صادراتي تازه است.

يارمحمدي با بيان اينکه از هر 4 کيلو انگور 1 کيلو کشمش به دست مي ايد گفت: از هر 4 کيلو انگور 1 کيلو کشمش به علم مي آيد با توجه به اينکه ايران از استانداردهاي کافي براي بسته بندي و صادرات محصولات تازه برخوردار نيست سرمايه گذاري در توليد محصولات فراوري شده انگوز مثل کشمش مي‌تواند اين نقص را جبران کند.

وي هدف نهايي توليد اين محصول را جذب در هدف دانست و گفت: انگور مورد استفاده بسياري از کشورهاست و ايران و به ويژه نواحي مرکزي ايران ظرفيتهاي بالقوه براي پروژه آن دارد به همين منظور با تکيه بر نظر کارشناسان مي توان افزايش عملکرد اين محصول را در واحد هکتار سبب شد.

يار محمدي در پايان گفت: مشکلات موجود در توليد انگور سبب کاهش ميزان صادرات ايران از ربته 7 به 11 شده است که اين سهم نيازمند برطرف کردن موانع ساختاري در توليد انگور است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: انگور ، تن ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
بهنام مزادي
۱۹:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
ميزان توليد انگور در ايران 2 ميليون و دويست و پنجاه هزار تن است که سالانه 40 هزار تن کشمش به ارزش 354 ميليارد دلار صادر مي شود. ميليارد دلار؟ نه عزيزم ميليون دلار
آخرین اخبار