مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این اداره پناهگاه مردم، در برابر مزاحمت‌های شهری و واحد‌های صنعتی آلاینده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کیومرث کلانتری، دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، تصریح کرد: اداره محیط زیست استان اصفهان همواره در همکاری‌های دوستانه و در عین حال قانونی با واحد‌های صنعتی، سعی در برطرف کردن مشکلات موجود دارد اما هر زمان که این همکاری‌ها، جوابگوی نیاز زندگی پاک مردم نباشد، آن واحد صنعتی تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری انتقال واحد‌های آلاینده و مزاحمت‌های شهری یکی از برنامه‌های محیط زیست استان اصفهان در سال 1392 است، اظهار داشت: برای آسایش فکری مردم، در آینده‌ نزدیک امکان "مانیتورینگ" وضعیت خروجی دودکش‌های واحدهای صنعتی به وجود می‌آید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های بسیار خوب قوه قضائیه از این اداره ، اظهار داشت: بر اساس قوانین تازه تصویب شده، در آینده، واحدهای صنعتی، بخشی از مبلغ فروش ناخالص در‌آمد خود را و به نسبت (یک به هزار)، در محلی، به صورت متمرکز نگاه‌داشته و خرج اهداف محیط زیست می‌کنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه اصفهان از نظر مدیریت پسماند‌ها رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است گفت: به طور حتم با "پایش واحد‌های صنعتی" و نظارت‌های دقیق، در کنار حمایت‌های مردمی، شاهد روند کاهش آلاینده‌ها خواهیم بود.

وی در مورد اظهارنظرهای برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد میزان آلودگی واحدهای صنعتی، به ویژه کارخانه‌های سیمان، تصریح کرد: تنها مرجع رسمی و قانونی تشخیص مشکلات زیست محیطی، این اداره است که با در نظر گرفتن استاندارهای بین‌المللی و ملی وظایف خود را با جدیت ادامه می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به تنوع اقلیمی و زیست‌ محیطی این استان گفت: حیات وحش استان اصفهان یک ثروت گران‌بهای ملی است و همکاران ما در برخی اوقات با اهدای خون خود، انجام وظیفه می‌کنند.

کلانتری تاکید کرد: مردم بافرهنگ اصفهان همواره حمایت‌های بسیار خوبی از محیط زیست داشته‌اند و با ادامه این روند، آلودگی‌های زیست محیطی، قابلیت کنترل و کاهش را دارد.

وی با تقسیم عملکرد این اداره به دو بخش درون سازمانی و برون‌سازمانی، تصریح کرد: گسترش 3.5 برابری ساختارها و تشکیلات سازمانی از جمله اقدامات صورت گرفته برای بخش "درون سازمانی" این اداره است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: برقراری تعامل با سایر بخش‌های اجرایی و ایجاد دفتر نمایندگی در 60 واحد صنعتی استان اصفهان از جمله دوراندیشی‌های اداره کل، برای بخش "برون‌سازمانی" است.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به اهمیت اصل 44 قانون اساسی، 10 واحد آزمایشگاهی قابل اعتماد در سطح استان اصفهان با اداره کل محیط زیست همکاری‌ می‌کنند./ب

برچسب ها: اصفهان ، اداره ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.