رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از شناسایی 2500 قرآن پژوه برای نخستین كنگره بين‌المللی قرآن کریم با محوریت انسان و جامعه در مشهد خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در نشست خبری كنگره بين‌المللی قرآن كريم «انسان و جامعه» كه در اتاق شوراهای ساختمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، گفت: نخستين كنگره بين‌المللی قرآن كريم با محوریت انسان و جامعه برای نخستین بار به همت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود كه برای آن 2500 قرآن پژوه از سراسر جهان اسلام شناسايی شدند.

ناصر پريز افزود: از حدود 25 سال پيش كه نخستين هجمه‌های استكبار جهانی عليه مسلمانان توسط سلمان رشدی انجام شد و امام خمينی(ره) با تدابير خود اين تهاجم را به تاخير انداخت، نياز به برگزاري كنگره‌ای علمی، پژوهشی با موضوعات قرآنی در جامعه احساس شد.

وی با اشاره به اينكه علاوه بر اين در سال 89 نيز در شورای فرهنگی منطقه 9، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آمادگی خود را برای برگزاری نخستین كنگره قرآن كريم اعلام کرد، يادآور شد: پس از قبولی شورای فرهنگی منطقه 9 در نظر گرفته شد كه اين كنگره در 16 واحد دانشگاهی برگزار شود و برای برگزاری هر چه بهتر آن نيز كميته‌های علمی و اجرايی جلسات متعددی را تشكيل دادند و در سال 91 نيز از سايت كنگره رونمايی شد.

پريز با اشاره به اينكه برگزاری جلسات برای انتخاب محورهای اصلی كنگره و طراحی وب‌سايت انجام شده است، ابراز كرد: اين سايت به سه زبان انگليسی، عربی و فارسی قابليت پذيرش مقاله و ارائه آن را دارد اما به دليل وجود تعداد كثيری از قرآن پژوهان اردو زبان، احتمال اين كه زبان اردو نيز جزء‌ زبان‌های اين سايت قرار گيرد، وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: با پيگيری‌های انجام شده با مؤسسات قرآنی خارج از كشور از جمله موسسه دارالحكمه در كانادا و جامعةالمصطفی(ص) العالمية در نظر داريم از ميهمانان ويژه‌ای در حوزه قرآن(شيعه و سنی) در اين كنگره بهره‌گيری كنيم.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: بناست 30 مهمان ويژه مليت‌های مختلف در كنگره حضور يابند و مقاله‌های برتر نيز در برخي رسانه‌های نوشتاري داخلی و خارجی برای استفاده همگان منتشر شود./ب

برچسب ها: نخستین ، کنگره ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.