دو مقاله با عنوان های« تخمین سریع بیشینه سرعت و مکان زمین‌لرزه‌های کوچک تهران» و « رابطه تخمین بزرگی زمین‌لرزه با استفاده از پارامترهای فرکانس برای تهران» در نشریات تخصصی زلزله‌شناسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، این  دو مقاله علمی به قلم دکتر رضا حیدری ، دکتر حسین شمالی و دکتر محمدرضا قائم مقامیان به ترتیب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عضو هیات علمی  دانشگاه تهران و دانشگاه آبسالای سوئد و مشاور  سازمان ، و عضو هیات علمی پژوهشگاه مهندسی زلزله‌شناسی  و مهندسی زلزله  با موضوعات مرتبط با سامانه‌های هشدار سریع زمین‌لرزه برای شهر تهران در آخرین شماره نشریه تخصصی و معتبر  تحقیقات زلزله شناسی(اس آر ال SRL ) و نشریه بین‌المللی  ژئوفیزیکی اروپا منتشر شده است.
 
 بر اساس این گزارش ، موضوع هشدار سریع زلزله به روش های اندازه‌گیری شاخص‌های جنبش زمین و گسل مسبب زمین‌لرزه در ثانیه‌های ابتدایی دریافت امواج زمین‌لرزه می‌پردازد که عمده کاربرد آن انتشار هشدارهای زودهنگام  پیش از رسیدن امواج مخرب زمین‌لرزه  جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی مدیریت شهری است.
 
هم اکنون این سیستم در کشورهای پیشرفته و زلزله‌خیز جهان از جمله ژاپن با موفقیت در حال اجراست و اجرای این سیستم  در مناطق شهری لرزه‌خیز مورد توجه قرار گرفته است.
 
این‌مقالات‌درآدرس‌های gji.oxfordjournals.org و  www.seismosoc.org  قابل دسترسی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار