مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: در 200 هکتار از باغات درختان گردو در این شهرستان علیه آفات و بیماری های نباتی مختلف ، عملیات مبارزه انجام گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، طلوع حیات در گفتگو با خبرنگاران افزود: هدف از این عملیات ، کنترل جمعیت کرم خراط در درختان گردو بود که با بکارگیری و تلفیق روشهای مختلف کنترل اعم از قرص های تدفینی ، شکار انبوه با استفاده از تله های فرمونی و ... صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه جاگذاری خمیرهای مخصوص در مدخل دالان لاروی آفت در درختان گردو از مناسب ترین راه های مبارزه با این آفت است گفت: عملیات کنترلی علیه آفت مذکور با استفاده از خمیرهای سمی به همراه سایر روشهای کنترل اعم از استفاده از تله های فرمونی برای شکار انبوه آفت، آبیاری به موقع، تقویت درختان با کودهای آلی و شخم زدن پای درختان انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر اضافه کرد: آفت کرم خراط بزرگترین تهدید کننده درختان گردو به حساب می آید که لازم است باغداران منطقه با هماهنگی کارشناسان کشاورزی برای مبارزه با این آفت نباتی اقدامات جدی بعمل آورند.

طلوع حیات یادآوری کرد: در شهرستان آذرشهر چهار هزار و 100 هکتار باغ مثمر وجود دارد که بخش عمده آنها را درختان گردو ، بادام و زردآلو تشکیل می دهد. /ب

برچسب ها: کرم ، خراط ، گردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.