استان زنجان ظرفیت های گردشگری شناخته نشده فراوانی دارد که می توان از آن برای جذب حداکثری مسافران و گردشگران استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، در جلسه برنامه ریزی برای سفرهای تابستانی و پاییزی به مراکز گردشگری استان زنجان گفت: ظرفیت های گردشگری این استان را باید تبلیغ و معرفی کرد.

بیات به وجود جاذبه های علمی، تاریخی و پزشکی در این استان اشاره کرد  و افزود: بسیاری از جاذبه های گردشگری زنجان در نوع خود بی نظیر بوده و برای دانشگاهیان و پژوهشگران قابلیت مطالعه و بررسی دارند.

وي ادامه داد: در این استان فرصت های مطالعاتی بکری برای باستان شناسان و پژوهشگران این حوزه وجود دارد که می تواند موجب جذب جامعه دانشگاهی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، قبرستان جزلاندشت طارم، تپه باستانی خرمدره و معدن نمک چهر آباد را نمونه مناسب و سرشاری از فرصت های مطالعاتی برای باستان شناسان و پژوهشگران عنوان کرد.

بيات در ادامه  تصريح کرد: در نظر داریم با باشکوه برگزار کردن جشنواره زیتون و تعیین زمان مناسب برای جشنواره آش و کمک در برگزاری جشنواره ییلاق به افزایش گردشگری زنجان کمک شود.

وی به وجود تنوع قومی و زبانی در مناطق مختلف زنجان اشاره کرد و بررسی و مطالعات گویش ها و لهجه های مختلف را فرصتی برای ورود زبان شناسان به این استان برشمرد.

بیات بر لزوم فعالیت گسترده دفاتر خدمات گردشگری برای جذب گردشگران از اقصی نقاط کشور و خارج از ایران تاکید کرد و از تفویض اختیار بخش صدور و تمدید پروانه راه اندازی دفاتر گردشگری به بخش خصوصی خبر داد./س


 

برچسب ها: ظرفیت ، گردشگری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.