تمامی فرودگاههای بین المللی که تعداد آنها به 8 فرودگاه می رسد ملزم به اخذ گواهینامه تا پایان سال 93 هستند .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، كاپيتان حميد رضا پهلوانی معاون وزیر راه و شهرسازی درمراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:  هدف از ارائه گواهینامه فرودگاهی اطمینان از وجو دتسهیلات و تجهیزات مناسب ،ارائه خدمات فرودگاهی مناسب و اجرای دستورالعملهای عملیاتی ارائه شده براساس استاندارد های ایکائو 114 است.

وی ادامه داد: مسئولیت انجام عملیات ایمنی برای فرودگاهها به عهده کشورها است و همچنین محدود کردن فرودگاهها در اخذ گواهینامه در حوزه اختیارات هر کشور است و فرودگاههای بین المللی ملزم به اخذ گواهینامه ی فرودگاهی هستند.

پهلواني ادامه داد: براساس آیین نامه فرودگاهی که فروردین سال جاری به تصویب هیات دولت رسیده ، تمامی فرودگاههای بین المللی ایران که تعداد انها به 8 فرودگاه می رسد ملزم به اخذ گواهینامه تا پایان سال 93 هستند.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: در این راستا برنامه بازرسی از فرودگاهها تنظیم و تاکنون از 8 فرودگاه بین المللی بازرسی به عمل آمد و فرودگاههای شیراز،اصفهان، بندرعباس موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان كرد:فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان چهارمین فرودگاه  موفق به اخذ گواهینامه  فرودگاهی شد .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار