مرکز تحقیقات و مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی خوزستان و سیستم سپر یونی و تخلیه الکتریکی گرد و غبار و ریزگردها با حضور رئیس جمهور در حمیدیه خوزستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، صبح امروز با حضور محمود احمدي نژاد مرکز تحقیقات و مدیریت هوا و تغییرات اقلیمی خوزستان و سیستم سپر یونی و تخلیه الکتریکی گرد و غبار و ریزگردها با حضور رئیس جمهور در حمیدیه خوزستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتني است؛ سیستم سپر یونی و تخلیه الکتریکی کرونا با قرار گرفتن در مسیرهای اصلی حامل ریزگردها و گرد و غبار در فاصله ده تا 60 کیلومتری قابلیت باردار کردن حدود 80 درصد از ریزگردها و غبار موجود در فضا را داشته و آنها را وادار به رسوب می‌کند.

این دستگاه‌ها علاوه بر مهار گرد و غبار قابلیت کنترل رطوبت و مه، ایجاد و انتقال ابر و مدیریت بارش ابرها را نیز دارد و جزء فناوری‌های «های تِک» بوده و امواج آن که شامل انتشار یون‌های منفی و مقدار ناچیزی یون های مثبت می‌باشد نه تنها هیچگونه زیانی برای طبیعت ندارد بلکه می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

دستگاهایی که امروز در خوزستان راه اندازی شده‌اند در بخش سخت افزاری به صورت صد درصد در داخل تولید شده و در تامین بخش نرم افزاری آن نیز پیشرفت‌های قابل توجهی در کشور صورت گرفته است.

این دستگاه‌ها همچنین با ایجاد تغییرات در سطوح بالای جو می‌توانند علاوه بر تغییر مسیر بادها در مدیریت رویدادهای طبیعی مثل سیل، یخ زدگی، سرما زدگی و بارش باران، برف و تگرگ نیز تاثیر گذار باشند.

همچنین یک دستگاه از این نوع نیز از مدتی پیش در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ریز ، گرد ، افتتاح ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار