معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در ویژه برنامه صنایع دستی که در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، از دستان معاون رییس جمهوری لوح تقدیر دریافت کردند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر  افزود: روز جهانی صنایع دستی روز تبلور آرمان های فرهنگی پیشینیان ماست و روزی است که باید به داشته های خودی توجه و با محیط زیست آشتی کرد.
وی در ادامه گفت: اعزام 26 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان به نمایشگاه بین المللی تهران و به نمایش گذاشتن آثار آنان، همچنین برپایی چادر عشایری همراه با عرضه محصولاتی چون گلیم، جاجیم، گیوه و منبت کاری در این نمایشگاه و برپایی نمایشگاه منطقه ای در شهرستان سنقر را تا کنون داشته ایم.

معاون صنایع دستی استان در ادامه از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در هفته آینده در کرمانشا ه خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در بوستان شاهد برپا خواهد شد که تا اوایل مرداد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به موفقیت هنرمندان صنایع دستی استان اشاره داشت و گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در رشته های زیورآلات سنتی و کاشی هفت رنگ لوح و تندیس دریافت کردند.

سپهر یادآور شد: این حرکت و توجه مسوولین باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در هنرمندان می شود.

وی پرداختن به تولید صنایع دستی علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت افراد، موجب ایجاد اشتغال بومی، رونق اقتصادی در خانواده ها و جلوگیری از تولید و استفاده از کالاهای بی محتوا و آلاینده خارجی دانست.

معاون صنایع دستی استان تاکید کرد: استقبال و استفاده از صنایع دستی باعث حفظ و توسعه این صنعت و رونق فرهنگ سنتی و تبدیل مواد اولیه استان به کالا می شود./س

 

 


برچسب ها: هنرمندان ، تقدیر ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.