یک نقاش و طراح مانتو گفت: نقوش ایرانی از یاد مردم رفته است و یادآوری این نقوش هدف اصلی برگزاری نمایشگاه «نقش» بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «پروانه مومن‌ثانی»، ادامه داد: شاید با این کار گرمای تابستان قابل تحمل‌تر شود و چون مشهد شهری است که پوشش تیره در آن غالب است، امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه و حرکت‌های مشابه دیگر کمی فضا تغییر کند.

این نقاش و طراح مانتو خاطرنشان کرد: کار طراحی مانتوها را با خانم شهبازی که از اعضای نمایشگاه «نقش» هستند، آغاز کردیم.

مومن‌ثانی با اشاره به این‌که پس از تکمیل طرح‌ها الگوها به خیاط داده شد، افزود: طرح‌ها‌ روی پارچه پیاده شد و چون طرح‌ها و الگوها هم سنتی است و هم رئال اسم نمایشگاه نام «نقش» را به خود گرفت.

وی در خصوص هزینه‌ی مالی کارها گفت: همه‌ی هزینه‌ها را من و خانم شهبازی متقبل شدیم و چون استقبال از نمایشگاه خوب بود، ضرری را متحمل نشدیم.

این نقاش و طراح مانتو با اشاره به سبک طراحی‌ها یادآور شد: سبک و طراحی کارها به‌گونه‌ای است که نیاز پوششی اقشار جامعه را برطرف می‌کند چه به لحاظ پوشش و چه از نظر رنگ‌.

این هنرمند جوان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در مشهد و تهران، افزود: بازدیدکنندگان در مشهد بیش‌تر از تهران بوده است، اما خرید در نمایشگاه تهران بالاتر بود.

براساس این گزارش، این نمایشگاه تا 21 خرداد در نگارخانه‌ی «آرتین» از ساعت 10 تا 11 در نوبت صبح و 18 تا 21 در نوبت بعدازظهر پذیرای عموم علاقه‌مندان است.
برچسب ها: لباس ، طراحی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.